RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 26 Januari 2012

BERAHIM KATAKI BARU DISAKAT OLEH WANITA SUDAH MEROYAN

Oleh:  WFAUZDIN NS

BARU Faekah Husin sakat sikit, Berahim Kataki sudah meroyan. Faekah sebut, jawatan Exco Agama yang dipegang oleh Tan Sri Khalid, MB Selangor itu diperkenankan oleh Sultan Selangor malahan ada yang menyebut mungkin Sultan Selangor yang mencadangkan agar MB Selangor memegang portfolio tersebut.  Maka, Berahim Kataki melalak melolong tidak berkenan dengan hal tersebut, bak kata Faekah samalah seperti Berahim Kataki tidak berkenan dengan Sultan.

Maka, disakat sikit oleh Faekah orang tua dari Pasir Mas ini bahawa elok benarlah raja katak ini tidak `melompat' atau memasuki Selangor.  Bukankah Berahim Kataki juga pernah `halau' orang lain sebelum ini?  Apa yang Berahim Kataki tidak pernah sebut?  Sampai beliau pernah menghalau kaum lain balik ke negara asal usul mereka.  Jadi, Berahim Kataki tidak perlu meroyan bila kena atas batang hidung sendiri.

Mat Sabu juga pernah diugut agar tidak menjejakkan kaki ke Negeri Sembilan kononnya Mat Sabu sokong Komunis.  Ada Mat Sabu meroyan?  Malahan selang beberapa hari selepas diugut, Mat Sabu tampil di bumi adat perpatih itu.  Apa nak hairan?  Peguam Sivarasa dan beberapa pemimpin pertubuhan tertentu juga pernah dilarang memasuki Sarawak.  Faekah cuma menyakat Berahim Kataki kerana ingin mengetahui sejauh mana Berahim Kataki akan melatah.  Rupa-rupanya Berahim Kataki macam orang bodoh dan bengap.

Sebab itulah, jangan suka menghalau orang sesuka hati.  Bila kena atas batang hidung sendiri baru tahu.  Sekarang jelas, Faekah seorang wanita berjaya membuatkan Berahim kataki menjadi seperti budak-budak bodoh./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. selepas pilihanraya nanti nama brahim ali hanya tinggal sejarah.tak lama dah tu

    BalasPadam
  2. Konfiden jek ko ni.. Macam la katak tu bodoh sangat kan.. kalau bengap takkan sampai tok guru pon dia boleh tipu sampai terlepas kerusi parlimen kat dia.. :p

    BalasPadam
  3. Ore Muda Kg Tal Tujuh Pasir Mas26 Januari 2012 pada 10:01 PTG

    Sekali Tok Guru ditipu Berahim, bukan bererti Tok Guru tak cerdik.Keizinan Tok Guru memberi laluan kepada Berahim tempohari memberi gambaran bahawa Tok Guru mempunyai ketulusan hati budi kepada mereka yang mahu insaf lalu bertaubat.

    Tetapi yang berlaku sebaliknya.Maka .. terbuktilah jenis Berahim ini manusia yang berhati jahat.Suka bermuka-muka,manusia hipokrik yang tempatnya akan dijanjikan Allah dengan sehina-hinanya di dunia dan balasan azab diakhirak kelak.

    Tunggulah ... masa akan menjanjikannya !
    ( PRU 13 )

    BalasPadam