TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

PROGRAM 14 OKT 17

PROGRAM 14 OKT 17

Rabu, 4 Januari 2012

EZAM SESUMPAH AKHIRNYA MENGAKU GAGAL JATUHKAN ANWAR

Oleh:  WFAUZDIN NS

SINAR hari ini memetik kenyataan raja sesumpah, Ezam Mohd Noor yang mendakwa Anwar Ibrahim semakin hilang kredibiliti apabila Raja Petra Kamaruddin (RPK) mula menyerang beliau di dalam seluruh media pencacai kawalan Umno.

"Tunjukkan pada saya, siapa yang masuk Umno itu ikhlas? - Ezam sesumpah

Soalan saya, semenjak bila RPK ini membantu menaikkan kredibiliti Anwar Ibrahim?  Benar, dulunya beliau dikatakan penyokong kuat kepada Anwar, sama juga seperti Ezam raja sesumpah.  Ada yang berpendapat Ezam raja sesumpah adalah `ayam sabung' kepada Anwar Ibrahim sewaktu Ezam berada di dalam Keadilan,tetapi apabila beliau bertukar dari `ayam sabung' menjadi `lembu belaan' Umno, adakah Anwar Ibrahim hilang kredibiliti?  Jika Ezam raja sesumpah gagal samasekali menjatuhkan Anwar di dalam politik, amat jauh sekali jika RPK mampu berbuat demikian.

Menjadi orang buangan, kini terpaksa bodek untuk kembali ke tanahair

Oleh yang demikian, kredit yang diberikan oleh Ezam sesumpah terhadap RPK adalah bukti menunjukkan Ezam sendiri tahu beliau gagal untuk menjatuhkan kredibiliti Anwar.  Siapakah sebenarnya yang boleh menjatuhkan Anwar di dalam politik?  Selain dari kekuasaan Allah SWT, hanya rakyat jua yang boleh berbuat demikian.  Suara rakyat suara keramat. 

"Kalau tuan-tuan lihat saya masuk Umno, ertinya saya sudah gila kerana ditekan" - Zahid Md Arip

Sudah ramai orang-orang kuat Anwar berpaling tadah kerana mereka ingin menjaga perut masing-masing.  Hajat mereka tercapai, ada yang mendapat tawaran kerja yang baik, ada yang mendapat Senator dan ada yang mendapat anugerah Datuk.  Bermula dari kumpulan 7 penyamun, kumpulan Roslan Kassim dan Zahid Md Arip, kemudiannya dituruti oleh Dr Muzafar, Ezam, Zahrain, Nalla Karupan, Zul Kulim, Gobalakrisnan dan seekor dua lagi, tiada seekor pun dari mereka ini mampu menggoyahkan sokongan terhadap Ketua Umum PKR itu.

Beberapa hari ini, mereka amat cemburu dan sakit hati apabila gerakan rakyat untuk membebaskan Anwar Ibrahim semakin bergelora.  Rakyat tidak lagi terpedaya dengan propaganda yang dimainkan oleh media-media pengampu yang buta terhadap isu lembu `Fidlot' atau wang zakat yang dibelasah oleh pemimpin Umno. Kehadiran RPK di muka-muka TV dua tiga hari ini tidak melalaikan rakyat dari mengingati betapa Umno adalah perosak ugama, bangsa dan tanahair./wfauzdin.blogspot.com

15 ulasan:

  1. muka-muka pengkhianat ni jangan dilayan......lepastu jadi gila talak si petra tu dah jadi kafir ke pun sama gila talak

    BalasPadam
  2. Lawan tetap lawan. Biar mati bergalang tanah!!!

    BalasPadam
  3. 29 daripada 30 pengasas parti PKR telah keluar parti kerana Anwar. Anwar dan lembu bodoh seperti penulis hanya tahu mengatakan bahawa mereka semua dibeli oleh UMNO tanpa memberi dan mengemukan BUKTI yang kukuh.. Ternyata kredibiliti Anwar telah jatuh menjunam. Poll yang dilakukan oleh UIA yang membuktikan itu semua. Jadi sesiapa yang ingin menjilat jubor Anwar Ibrahim dan menjadi lembu PKR, PAS dan DAP, silalah beli KY Jelly dan tunggu Anwar Ibrahim di PEnjara Sungei Buloh....

    BalasPadam
  4. lawan ttp lawan...jgn lupa 901..

    BalasPadam
  5. aku ni dari spesis penjilat jubog. bagilah aku nak jilat jubug hang dan betina hang sekali. boleh lah hang dan betina hang rasa nikmat jubog kena jilat, sedap tau. kalau dah rasa nak selalu. he.. he.. he....

    BalasPadam
  6. Tanpa nama 11.03 Boh nama la mangkok. Dasar kaki jilat jubur..meh jilat jubur aku mau???? KY jelly takyah pakai..

    BalasPadam
  7. Masih ada yang nak jilat sheikh sivaji anu war berahi al juburi???

    singkat akal rupanya penulis...

    nampak macam dah tua

    tapi rupanya belum mumaiyiz ..

    terencat akal kot ..

    BalasPadam
  8. Seperti biasa, pencacai lembu umporno bila bhujah tak lari dr mencarut...mklumlah parti takde berkat...kepala otak blue, sebiru warna bendera Bn..hihi

    BalasPadam
  9. Aku tengok muka KATAK2 sekok2 ni tak ubah macam "CIBAI"

    BalasPadam
  10. Kalau tak tulis perkataan bengong (aljuburi) dlm komen atau blog depa, itu bukan spesis si cipan pencacai UMNO la tu...senang je nak kenal depa tu...hahaha

    BalasPadam
  11. masih kah kau ingat kata kata bos pekasa....Kalau dia masuk umno d sanggup jilat bontut Dr.M...masuk jap pas tu kena terajang hu hu hu..now kamcing abis dgn Dr.M...loll

    BalasPadam
  12. masa makin suntuk utk pencacai rasuah BN buat duit. siap sediala esok2 kena cari kerja. semua nie mengampu dan rasuah aje utk kasi makan anak bini. bersabar ek.

    BalasPadam
  13. persetankan si bangsat yang berpaling tadah demi menjaga perut. ayuh para pejuang mara demi keadilan sejagat.tegakkan kebenaran hapuskan kemungkaran.SESUNGGUHNYA ALLAH BERSAMA SAMA HAMBANYA YANG BERSABAR.ALAHUAKHBAR

    BalasPadam
  14. itulah bezanya org2 yg taksub dgn umno. bercakap pasal hukum, moral, kredibility dan apa2 tah lagi. tapi bahasa yg digunakan dah cukup untuk mengenali puak2 ni. berhujah tak guna akal, hanya guna perasaan. bahasa depa ni hanya menggambarkan taraf pemikiran sebenar depa. kalau puak2 dia songlap duit org, anak bini org, bunuh, rogol org tak kisah pulak. sekali fikir kesia kat depa ni. sekolah malas, tapi nak bergaya, tulah yg sanggup jadi pecacai. cerdiklah sikit kalau nak komen pun. jgn sampai menampakkan kejahilan sendiri.

    BalasPadam
  15. Kebanyakan orang anwar asalnya dari UMNO sama macam S46. Mereka jika tidak ada pulus ketahanannya atas semangat pulus maka hanyutnya cepat. Iman dan solatnya langsong tidak dijaga seperti RPK dan isterinya saya berani dan percaya tidak langsong dijaga solat 5 waktu dgn cara pakaiannya seksi; ketahanan imannya longlai dan hancur.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini