TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Rabu, 4 Januari 2012

JANGAN BERHIMPUN TETAPI KITA MESTI HADIR BERIKAN SOKONGAN

Oleh:  WFAUZDIN NS

SYABAS kepada Keadilan, juga kepada YB Azmin Ali  selaku Timbalan Presiden PKR yang bersungguh-sungguh menggalakkan semaksima mungkin para penyokong DS Anwar Ibrahim hadir ke mahkamah pada 09 Jan ini nanti.

Kita hadir bukan untuk berhimpun secara haram atau hadir mengusung kek dan replika `tahi' untuk diserahkan kepada mahkamah.  Kita hadir untuk memberikan sokongan kepada DS Anwar yang sekali lagi menjadi mangsa kezaliman.  Adakah salah untuk hadir ke mahkamah bagi memberikan sokongan kepada DS Anwar?  Samada DS Anwar terpenjara atau tidak, kita sudah bersedia untuk terus berjuang mengkapankan Umno. 

Benar kata Rais anak Yatim yang menyebut seramai mana pun para penyokong hadir ke mahkamah nanti tidak akan mengubah keputusan Hakim.  Sayugia diingat, kita hadir bukan untuk menukar keputusan Hakim.  Menyokong mangsa kezaliman adalah wajib bagi kami di dsalam Pakatan Rakyat.  Sehubungan itu, beberapa desakan dari beberapa pencacai murahan untuk mengagalkan kehadiran orang ramai ke mahkamah nanti merupakan satu tindakan yang teramat bodoh.

Apa pun yang berlaku, kita mesti turun untuk mendengar kes berkenaan,  /wfauzdin.blogspot.com

8 ulasan:

  1. Alhamdulillah, masih ade yg bersemangat wira, amal makruf, nahi mungkar....

    BalasPadam
  2. APA SALAH BELA ANWAR SEBAGAI INDIVIDU?..DIA DIZALIMI

    umno kata itu sokongan kepada individu.

    memang kita sokong individu yang dizalimi, apa masalah nya?

    memang kita sokong Anwar atas dasar individu, bukankah anwar seorang muslim saudara kita seorg pemimpin rakyat YANG DIZALIMI?

    apa masalahnya sokong individu?

    seorg wanita islam pernah diabikan hingga terdedah sedikit auratnya di zaman seorg khalifah dulu. umat islam bangkit memerangi kaum yahudi tersebut.

    itu kes individu.

    seorg wanita islam dipaksa utk dimurtadkan kembali bernama Natrah di Singapura. umat islam bangkit dijalanan dan ada yg shahid dibunuh.

    itu kes individu.

    hatta seekor lembu fidlot pun jika diliwat oleh seorg umno dgn cara zalim, umat islam akan bangkit menentang kezaliman itu.

    apa masalah nya?????

    bukankah islam itu persaudaraan seumpama mata rantai yg mengikat satu sama lain?

    hanya puak assobiyah umno yg berjuang utk perut dan nafsu syaitan masing2 saja yg tidak faham persaudaraan dlm islam.

    yg mereka faham liwat liwat liwat sex sex xsex dan lembu lembu lembu.

    tahi lembu lebih mulia dari manusia2 itu.

    BalasPadam
  3. "bukan utk berhimpun secara haram"???? kau ni biar betol. klu dh polis x lulus kn utk berhimpun x ke nmenye tu HARAM dh??? kau kne ingt, mungkin kau dtg hanya nk bg sokongan. tp kita xtau yg lg 99,999org tu (ni based on pe yg azmin ckp nk bwk 100,000org)btol ke hnya dtg utk mmberi sokongn atau mmpunyai agenda tersembunyi utk melakukan provokasi serta mnimbulkan hura hara??? kau bleh pastikan ke kalau polis mmbiarkn kesemua 100,000org tu berhimpun tiada sebarang kekacauan akn berlaku??? kalau ko bleh pastikan, aku rse polis pasti lebih gembira sbb dorg x perlu la penat2 nk gi berjaga kat mahkamah tu nnti kn.

    BalasPadam
  4. Dulu pun masa BERSIH, puak haramjadah tu kata utk cetuskan huru- hara siap kononnya jumpa bom botol, parang dan sbgnya. Akhirnya, siapa yg mulakan huru-hara? Mana bom botol dan senjata? Ini semua puak yg kecut kpd kbangkitan rakyat...

    BalasPadam
  5. ini lah Ukhuwah Islamiah ,amar maaruf nahi mungkar..Ia bagaikan satu tubuh, jika ada bahagian tubuh yang merasa sakit ,maka seluruh bahagian tubuh lainnya turut merasa nya. turut serta pada 901 ini adalah ukhuwah yang dituntut terhadap orang yang dizalimi

    BalasPadam
  6. ASSALAMUALAIKUM, turun beramai2 tanda sokongan kita kepada orang yang dizalimi selain dari doa yang tiada putus kita panjatkan , kepada yang MAHA SEGALA moga yang benar tetap akan terserlah ,yang zalim akan padam/lenyap dari muka bumi ALLAH

    BalasPadam
  7. anon 12.30.. kau memang jenis mangkuk jamban yang tak paham-paham!! dah 14 tahun wooiii kena kangkang dengan pemimpin UMNO! tapi bengal kau tak habis-habis.. woiii bodoh!! apa kau kesah kita orang nak turun bagi sokongan. Jenis pencacai murahan!!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini