RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 11 Februari 2010

JAMIL KHIR DARI KAGAT KEPADA `KAGET DAN KARAT'?

Najib Takut Permohonan Qazaf Anwar.

Oleh: mohdnoorawang

"Seluruh rakyat Malaysia yang peka telah lihat betapa proses keadilan dan proses bicara mahkamah di Malaysia bagaikan sarkas. Jelas badan kehakiman dilacur oleh pemimpin UMNO demi menyelamat pehak tertentu dalam perkara tertentu. Bermula zaman Tun Mahathir badan kehakiman dan mahkamah mengikut telunjuk pemimpin yang berkuasa dalam memutuskan sesuatu kes. Namun satu lagi episod duka badan kehakiman dan mahkamah mengikut telunjuk pemimpin yang berkuasa untuk menentukan sesuatu kes oleh Datuk Seri Najib Razak idolanya Tun Mahathir.

Namun tak cukup dengan jabatan kehakiman dan mahkamah sivil dilacurkan oleh pemimpin umno yang bernama Najib Razak. Hari ini perjalanan mahkamah syariah pula menjadi sasaran pemimpin umno. Permohonan qazaf Datuk Seri Anwar Ibrahim dimahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur menerima bantahan awal atau menolak permohonan qazaf Anwar dengan Saiful Bukhari Azalan dalam kes liwat. Permohonan bantahan awal telah dibuat oleh Datuk Jamil Khir Baharun Menteri Di Jabatan Perdana Menteri bersama dengan Shamsuddin Husain Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan dan Datuk Che Mat Che Ali Pengarah Jabatan Agama Wilayah Persekutuan. Ketiga-tiga badut ini telah menfaikan permohonan bantahan di pejabat Pendaftar Mahkamaaifulh Tinggi Syariah.

Mengapa permohonan qasaf Anwar Ibrahim untuk membicarakan pertuduhan liwatnya bersama Saiful dibantah oleh Datuk Jamil bersama dua yang lain untuk dibicarakan mengikut undang undang yang sedai ada di Mahkamah Tinggi Syariah. Datuk Jamil tidak bertindak keseorangan dalam hal ini, Orang yang berkuasa berada dibelakang Datuk Jamil ialah perdana menteri Datuk Najib Razak. Dengan itu untuk menyelamat kedudukkan dan pangkat Jamil dan kedua orang tersebut perlu membuat sesuatu agar Najib tidak diperangkap dalam isu qazaf. Malah Jamil, Husain dan Che Mat perlu mencari jalan untuk mengagalkan proses qazaf yang dituntut oleh Anwar Ibrahim. /Tranungkite Online

2 ulasan:

  1. 3 natang ni dah banyak makan budi amno,amno dah banyak beri budi pd 3 abdul ni..sudah selesa dgn hidup..buat apa nak beri keadilan pd org lain?barua 2 amno yg bertopeng agama ni sanggup buat apa saja utk jibby...sanggup liwat hukum hudud asalkan boss nya please dgn dia,aku benci amno selama2nya dlm hidup ni...pernah aku berdoa d arafah biar amno lupus pupus dr malaysia.

    BalasPadam
  2. Alahai Jamil Khir... baru ku tahu belang kau sekarang.. Jahanam..jahanam.

    BalasPadam