RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 11 Februari 2010

KENYATAAN TPM YANG `KELUAR DARI BONTOT'

Oleh: WFAUZDIN NS

MALAYSIA menuju ke arah keadaan yang tidak stabil. Itulah bunyinya laporan yang dikeluarkan oleh Perunding Politik dan Risiko Ekonomi (PERC) sepertimana yang disiarkan oleh Malaysiakini hari ini. Maka, TPM Muhyiddin Yassin seperti biasa menangkis dakwaan tersebut dengan menganggap laporan itu `keluar dari hidung'. TPM ini masih menganggap rakyat Malaysia sekarang adalah rakyat seperti di zaman Almarhum Tunku Abdul Rahman atau pun di zaman Almarhum Tun Razak yang mana rakyat kebanyakannya percaya bulat-bulat kenyataan pemimpin kerajaan, laporan akhbar dan radio pada ketika itu.

Sampai bila Muhyiddin hendak bermimpi indah-indah belaka? TPM ini sememangnya terkenal dengan sikap `penafian'nya walaupun setiap yang dinafikannya beliau gagal mengemukakan hujah atau fakta yang boleh dianggap cerdik sejajar dengan jawatan yang disandangnya. Seperti contoh, beliau pernah menuduh DS Anwar pengkhianat Melayu. Tanpa hujah dan fakta langsung, semata-mata beliau menggunakan mulutnya yang busuk itu. Beliau juga memutarbelitkan kenyataan MB Kelantan Tuan Guru Nik Aziz tentang isu perbincangan PAS dengan Umno. Sebelum ini juga, beliau mahu rakyat Perak menghormati keputusan mahkamah yang dikatakan mengikut lunas demokrasi. Semenjak bila mahkamah menjadi simbol demokrasi di dalam menentukan pemilihan dan pembentukan kerajaan? Malang sungguh TPM ini yang amat cetek pengetahuannya tentang demokrasi.

Kalau Muhyiddin menganggap laporan yang dikeluarkan oleh PERC itu adalah kenyataan yang `keluar dari hidung', suka kita memberitahu beliau bahawa beliau pun sudah lama banyak mengeluarkan kenyataan yang `keluar dari bontot'. Jika ditanya kepada mana-mana pakar ekonomi yang `tidak boleh dibeli' nescaya sememangnya mereka turut bersetuju dengan laporan dari PERC tersebut. Cuba kita lihat bagaimana DS Anwar membuat ulasan tentang pencapaian ekonomi negara di waktu ini, ulasan beliau dipenuhi dengan fakta dan rujukan yang kita sendiri boleh lihat. Berlainan sama sekali dengan Muhyiddin yang bercakap mengikut sedap mulut sahaja. Tidak hairanlah jika kita lihat sekarang Muhyiddin seperti tidak berfungsi di dalam kabinet Najib. Beliau adalah satu-satunya TPM yang paling lemah pernah dilahirkan di negara kita ini.

Mudah-mudahan negara kita dapat diselamatkan dari mempunyai pemimpin seperti beliau. Memang wajar sekali di negeri tempat kelahirannya ramai yang tidak yakin dengan kebolehan Muhyiddin apatah lagi apabila melihat rekod pentadbirannya sewaktu beliau menjadi MB Johor suatu ketika dahulu./Kembali ke laman asal di sini.

13 ulasan:

  1. adusssss.......malangnya la negara bila ada pemimpin sembab cam muhyidin ni...adoila....

    padanla johor tak maju2..pada penyokong umno,alahai..sedar tak korang ooiii..yang pemimpin umno ngok-ngok...ooiii...sampai bila nak kena belit...

    BalasPadam
  2. mu cakap ikut sedap mulut mu je...ngok betul kamu ni,anak beranak mu senang atas perjuangan umno yang mu duk kata bodoh tu laa...mulut busuk belaka,cuba mu cium bau mulut mu...wangi ke??..tidak...jubur mu lagi busuk.

    BalasPadam
  3. nak berpoliti tak salah..tapi jangan duk kata kat orang,ngok..bodoh...kita macamana..??...biar buta mata,jangan buta hati...biar sakit hati, tapi jangan tak kenang budi.

    BalasPadam
  4. macam mana naj jenanag budi???
    aku tak pernah makan budi umno la ngok..
    umno aja yg perasan berbudi.tipu rakyat ada la.
    kalau dah ngok tu ngok laaaaaaaa

    BalasPadam
  5. bukan ker selama ini umno yg buat sekolah...hospital..jalan...elektrik...air....bangunan... dan banyak lagi lah....semua projek tu pakai duit umno laa...yg dia orang kutip setahun singgit seorang .......banyak tu....

    BalasPadam
  6. ahaa..bile plok kite makan budi ngan umno..dia yang balun duit kite ade laa..semua nak kena tax...semua brg naik harga..terang lg bersuluh dia org ni penyangak tp org johor ni x sedar2 diri,nnt satu johor dah terjuai bru laa nak sedor...alahai org johor...agak-agak laa...

    BalasPadam
  7. bukan ker muidin ni masa jadi mb dia tukar cuti hari jumaat kepada hari ahad di johor....??
    ini membolehkan penganut kristian pegi gereja semayang.....
    sampai sekarang budak sekolah berkeliaran di pasaraya pada hari jumaat sebelum ke sekolah atau balik sekolah....tak sempat solat jumaat kot...

    BalasPadam
  8. buat apa layan orang bodoh,nanti kita pon jadi bodoh....cakap pandai naik basikal kenapa pegang handel.....waaaaaaa

    BalasPadam
  9. demo kecek lebih...kan kawen tenn....basa beruk matyeh....buto mato...haati lagi buto

    BalasPadam
  10. kamu ni memang jenis bodoh dan tolol...kalau mu nak pakai seluar/baju adakah kamu kena beli atau kamu curi je..?..kamu kencing dan berak kat mana..?..dalam longkang atau tepi jalan..?,tandas bau busuk kamu jugak yang komplen...jalan raya berlubang kamu jugak bersungut,kalau tak kena tax...nak ambil duit kat mana...?.ngok weh,makan nak sedap berak nak sedap kenalah bayar...nak free duduk kat hutan lagi bagus.

    BalasPadam
  11. itu la org yg tak reti bersyukur..agaknye kat kenya or uganda tu politik dia stabil agaknye..nak dengar ape kat PERC..

    BalasPadam
  12. Inilah yang dikatakan cakap-cakap untuk syok sendiri. Banyak yang suka masuk bakul angkat sendiri. Tidak kira sama ada pemimpin atau ahli, pemerintah atau pembangkang. blaaaa...blaaa...sana-sini....abuk pun tarak!

    BalasPadam
  13. tau pun cukai tu dtg dr rakyat bkn dr poket mat sembab atau poket altantuya....jauh la dari poket umnongok....sedar pun..

    BalasPadam