TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 10 Julai 2010

Bebal ZUL NORDIN bercakap pasal Etika.....

Oleh: notan

Assalamualaikum,,..

ZUL NORDIN bercakap di parlimen dan percakapannya adalah benar benar diucapkan di parlimen.Maknanya aku tidak bohong apabila menyebut kembali apa yang diucapkan oleh ZUL NORDIN mengenai etika.ZUl NORDIN mempersoalkan etika pembangkang ketika membuat strategi untuk mengalahkan BN dan ZUL NORDIN mengaku dia terlibat sama dengan perbuatan tidak beretika ini.

Kata kata ZUL NORDIN ini bukan bohong atau hanya tuduhan atau fitnah kepadanya tetapi apa yang benar benar diucapkannya sekaligus menunjukkan kebebalannya. ZUL NORDIN bercakap pasal etika sedangkan dia sendiri adalah seorang manusia yang tidak beretika. Hujahnya mudah, kalau benar ZUL NORDIN beretika dan menginsafi pembohongannya, ZUL NORDIN sudah lama meletakkan jawatan sebagai MP. Kenapa dia masih lagi kekal sebagai MP Kulim-Bandar Baru sedangkan dia sendiri mengaku jawatan itu dimilikinya dengan pembohongan dan tidak beretika?

Sedar ke tidak ZUL NORDIN ketika mengatakan dia akan menjawab di hadapan ALLAH bahawa pembohongan itu juga akan dipersoalkan di depan ALLAH? Sedarkan ZUL NORDIN sikapnya itu tidak langsung mencermikan seorang yang insaf walaupun dia meminta maaf dari UMNO tetapi pembohongan yang didakwanya tetap pembohongan. Bagaimana ZUL NORDIN boleh menghalalkan cara dengan kekal sebagai MP setelah meminta maaf dari UMNO?

Layakkah seorang yang semakin ketara menyebarkan pembohongan sejak dipecat dari PKR bercakap mengenai etika? Menuduh ANWAR sebagai perancang pembohongannya juga merupakan satu lagi tindakan tidak beretika kerana kenapa ZUL NORDIN yang pernah terkinja kinja menentang murtad sanggup berbohong untuk ANWAR dan sanggup pula mendedahkannya setelah beliau disingkirkan oleh parti pimpinan ANWAR?

Bolehkah seorang yang menyalahkan orang lain ketika menyatakan penyesalannya dipercayai? Itu bukan pengakuan sebenarnya tetapi alasan untuk menunjukkan dirinya baik dan orang yang didendami itu jahat. Itu perlakuan biasa manusia apabila berdendam dan perlakuan ini sebenarnya tidak beretika dan jauh dari gentleman.

Bahaya mempercayai manusia sebegini dan bebal bagi ZUL NORDIN kalau percaya bahawa orang ramai akan mempercayainya. Memang ZUL NORDIN bebal dan layak dimaki(begitu juga orang orang yang menunjukkan sikap yang sama dengan ZUL NORDIN).

Sumber: Tranungkite

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini