TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 10 Februari 2011

TIDAK MAHU LAYAN CERITA FITNAH UMI - AZMIN ALI



Oleh: WFAUZDIN NS

TIMBALAN Presiden PKR, YB Azmin Ali menyifatkan kenyataan Umi Hafilda terhadapnya selama ini adalah fitnah. Beliau tidak mahu melayani cerita fitnah seperti itu kerana rakyat sudah muak dengan apa yang Umi Hafilda perkatakan tentang beliau dan keluarganya termasuk DS Anwar.

Ini merupakan kenyataan pertama yang diluahkan oleh Azmin Ali semenjak Umi Hafilda mula `beraksi' semula setelah berbelas tahun menyepi umpama `orang buangan'. Sebelum ini dikatakan di dalam Twitter Azwan Ali juga, Azwan turut memperlekehkan Umi Hafilda. Saya tidak tahu samada Umi Hafilda itu `adik beradik' dengan Azmin dan Azwan. Saya cuma pernah mendengar cerita Umi Hafilda `dibuang' dari menjadi ahli keluarga Almarhum En Ali bapa Azmin dan Azwan.

Saman yang dikemukakan oleh Umi Hafilda berjumlah RM 700 juta terhadap DS Anwar, DS Wan Azizah, Karpal Singh, Azmin Ali malahan PAS juga turut disaman oleh wanita berumur yang masih bujang (andartu) ini jika berjaya, boleh menjadikan Umi Hafilda jutawan segera.

Sudah terlewat buat Umu Hafilda, beliau mempunyai banyak peluang untuk membuktikan semua bukti yang beliau dakwa ada padanya tentang `salah laku' DS Anwar dan Azmin iaitu ketika beliau dipanggil menjadi Saksi kes Liwat 1 dahulu. Mengapa ketika itu beliau `sorokkan' bukti yang ada atau sememangnya tiada bukti? Apakah `bukti' itu baru muncul sekarang?

Semuanya sudah terlambat. Sekiranya beliau tampil selepas ini dengan bukti yang kununnya beliau ada ianya akan menjadi bahan lawak jenaka masyarakat. Kisah Liwat 1 sudah basi, bahkan Hakim yang menghakimi kes itu dulu pun sudah berada di perut bumi. Pengarang Buku `50 dalil Anwar Tidak Boleh Jadi PM' yang menjadi asas dan punca fitnah Liwat 1 itu pun sudah lama tidak bernyawa. Peguam Negara yang memainkan peranan penting di dalam kes Liwat 1 Mokhtar Abdullah pun sudah menemui Rabbul Jalil. Dr Qristina Majid yang memainkan peranan juga di mana dikatakan DS Anwar pernah diarah bertelanjang di depannya, doktor itu pun tidak mampu `merawat' kehilangan nyawanya di sebuah hotel. Saksi penting, Azizan Abu Bakar pula pernah ditangkap berkhalwat.

Dan, banyak lagi kisah lampau yang menunjukkan cerita Liwat 1 sudah boleh di `muzium'kan. Maka, silap besar Umi Hafilda ingin kembali pada kisah lama. Kini, negara tertumpu kepada episod seterusnya yang telah mula menampakkan kepincangan seperti episod pertama./wfauzdin.blogspot.com

6 ulasan:

  1. Ya Allah Tuhan Yang Maha Adil Lagi Maha Berkuasa, lindungilah pihak kerajaan Negeri Selangor dan Pakatan Rakyat dari segala fitnah yang tidak putus-putus oleh musuh mereka dan musuh Agama Mu Ya Allah, dan timpakanlah balasan yang setimpal atas segala fitnah dan niat jahat mereka semoga menjadi pengajaran kepada mereka dan kepada masyarakat dan semoga mereka kembali kepangkal jalan yang benar Ya Allah Tuhan Yang Maha Membalas... Amin Ya Rabbal Alamin...

    BalasPadam
  2. aku memang percaya umu hafilda ini jalang jalanan dan jalang serba tempat.
    13 tahun dulu,disatu tempat bernama Taman Intan(bandar & negeri tak perlu aku sebutkan)dalam pentas ceramah dia sanggup menarik kain yang dipakainya dan menunjukkan paha nya pada umum dengan ungkapan"siapa yang tak teringin kalau tengok macam ni".
    banyak lagi cakap cakap lucah yang keluar dari mulutnya.
    so aku tak hairan jika manusia macam ini akan terus melakukan perkara yang sama kerana tiada istilah taubat baginya.

    BalasPadam
  3. mudah je nak nafi dengan sebut fitnah..
    kalu betul fitnah, mudah aje nak balas dgn bukti..but bila cakap pasal fitnah tanpa bukti nak menyokong hujah tu baik tak payah cakap, sedangkan pembuat "fitnah" men"fitnah" bersertakan bukti..

    mcm mana azmin boleh dapat saham bernilai 2 juta pada umur 26 tahun sedangkan dia hanya coffee boy anwar mase anwar TPM?

    ko nak jawab ke soalan ke soalan aku coz azmin sendiri tak terjawab..

    hahahaa...

    BalasPadam
  4. saham? Kalau betul ada, dh lama woiii Azmin masuk dlm...puas dah puak tu nk cari jalan kenakan Azmiun tapi takde bukti....hahahaha....

    BalasPadam
  5. Boleh caya ka ini celita

    BalasPadam
  6. habis tu mak tom kata dah 9 bulan x balik tu fitnah gak ke? azmin cakap mak tom ejen umno apa citer? kalo fitnah pi le buat report polis, tak pun suruh karpal singh saman rm500 juta kat yg buat fitnah tu...cam hassan ali saman khalid samad tu....baru ada berani....

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini