RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 16 Mei 2011

SAIFUL SEORANG YANG BERWIBAWA - HAKIM

Liwat II: Kes prima facie, Anwar diperintah bela diri

Mei 16, 11

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini memerintahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membela diri terhadap tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata, beliau mendapati bahawa keterangan Mohd Saiful itu boleh dipercayai dan diterima sebagai kebenaran kerana saksi berkenaan seorang yang "berwibawa."

“Berdasarkan bukti, saya dapati ada kes prima facie terhadap tertuduh dan arahkannya untuk mempertahankan diri,” katanya Mohamad Zabidin dalam penghakiman lebih dua jam.

Selain itu, beliau berkata kejadian liwat itu benar-benar berlaku dan tiada apa yang disoal ketika soal balas boleh menunjukkan bahawa dakwaan liwat tidak boleh dibuktikan.

Mendengar penghakiman itu, Anwar mengeluh manakala isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail berkata keputusan itu satu lagi hari yang sedih untuk keadilan.

Mohamad Zabidin kemudiannya menangguhkan perbicaraan seketika untuk menentukan tarikh bagi mendengar pembelaan Anwar./Malaysiakini

3 ulasan:

  1. saiful berwibawa sebab hakim tak berwibawa....
    nasihat pada para hakim " hentikanlah melacurkan diri demi kepentingan politik para pandikutty"

    BalasPadam
  2. bila hakim setaraf dajjal...

    BalasPadam
  3. Hakim kau buatlah penghakiman yang adil didunia,agar kau tidak tersiksa nanti diakhirat,Allah maha mengetahui, setiap perbuatan kita akan dicatat....

    BalasPadam