RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 22 Julai 2010

INI LAH STANDARD `KATAK' ZAHRAIN, SIBUK MEMBURUKKAN PKR

Oleh Rudy Syareme Sheriffudin

2010/07/22

ANGGOTA kelab gabungan Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP) menggesa Presiden Datuk Seri Zahrain Hashim (gambar) meletakkan jawatan kerana mendakwa tiada sebarang kemajuan disumbangkan beliau sepanjang tempoh dua tahun lalu, sebaliknya hanya zaman kejatuhan dan kemerosotan.

Aksi Pulau Pinang gagal menarik kembali penonton berkunjung ke stadium. Jurucakap gabungan merangkap bekas Naib Presiden FAP, Gary Nair berkata, gesaan itu dibuat berikutan 60 peratus daripada ahli gabungan melahirkan rasa kecewa apabila Zahrain didakwa gagal melaksanakan tugasnya sebagai presiden, sekali gus menaikkan taraf bola sepak negeri.

Beliau berkata, sebelum ini Zahrain pernah berjanji sekiranya Pulau Pinang kecundang dan jatuh ke Liga Perdana, beliau akan meletak jawatan sebagai presiden dan kini segala-galanya sudah terbukti apabila Harimau Kumbang gagal menyerlah.

Katanya, situasi itu sesuatu yang menyedihkan dan memalukan kerana buat pertama kalinya dalam sejarah sukan bola sepak negara, Pulau Pinang gagal menyertai Piala Malaysia untuk merebut takhta piala berprestij itu.

“Selama tempoh dua tahun sejak mengambil alih jawatan Presiden daripada bekas Timbalan Ketua Menteri 1, Mohamed Fairus Khairuddin, beliau langsung tidak pernah meninjau mahupun turun padang melihat pasukan negeri bertanding, baik dalam negeri mahupun di tempat lawan,” katanya pada sidang media di Pejabat FAP, semalam.

Gary berkata, ahli gabungan dan kelab melahirkan rasa kecewa dengan masalah dihadapi kerana banyak persoalan timbul sepanjang tempoh itu berikutan setiap kelab hanya bermain tiga hingga empat perlawanan manakala ada yang lain hanya satu perlawanan.

Beliau berkata, perlawanan Liga Remaja Bawah 18 dan 21 tahun yang masih belum bermula sehingga ke hari ini biarpun sepatutnya sudah tamat kerana semakin hampir dengan peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

“Apa yang penting kini segala kemelut yang berlaku perlu berubah dan sebagai langkah terbaik, Zahrain perlu meletakkan jawatan bagi menyelamatkan maruah pasukan bola sepak negeri.

“Sudahlah gagal menerajui pasukan negeri sebagai Presiden, Zahrain turut disebut mencalonkan dirinya untuk merebut jawatan Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dalam pemilihan jawatankuasa terbaru minggu depan,” katanya.

Gary berkata, sekiranya tidak boleh menerajui FAP, usahlah cuba membuktikan sesuatu kerana FAP memerlukan pemimpin baru dan lebih berkaliber serta mampu menaikkan maruah bola sepak pasukan Harimau Kumbang yang disegani suatu ketika dulu./Metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan