TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Ahad, 5 September 2010

RM 100 RIBU - AGAKNYA KALAU KHIR TOYO DIA SAPU TAK ?

Tolak RM100,000, Pimpinan Umno BN Harus Contohi Khalid Ibrahim

Raudhatul Jannar Jalidar

SHAH ALAM 4 SEPT: Kesudian Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menolak pemberian insentif RM100,000 daripada Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), harus dicontohi pimpinan Umno Barisan Nasional (BN).

Mendapat pujian Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hassan Ali, beliau berpendapat pemberian insentif di kalangan pengerusi mana-mana Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) harus dihentikan segera kerana ia melibatkan wang rakyat.

Khalid sebelum ini menolak insentif 100 ribu ringgit yang diberi PKNS atas kapasiti sebagai Pengerusi, kerana mahu memulangkan wang rakyat itu kepada kepada rakyat..

Beliau juga melakukan siasatan dan mengarah supaya garis panduan pemberian insentif dirangka bagi mengawal amalan pentadbiran pimpinan Umno Barisan Nasional sebelum ini.

Perbincangan garis panduan akan dibentang pada mesyuarat Exco minggu depan, seterusnya dibawa ke sesi Dewan Undangan Negeri (DUN).

"Saya takut rakyat marah tapi MB (menteri besar) menolak. Ini dengan tajuk dalam akhbar, khalid tolak 100 ribu, ini saya rasa very powerful pada saya.

"MB menolak bonus yang diberi selaku pengerusi. Ini langkah yang baik dan saya alu-alukan. Kalau saya pun akan tolak, pada saya ini wang rakyat, harus diberi kepada rakyat," katanya.

Kesudian Khalid Ibrahim memulangkan pemberian insentif ini jauh berbeza dengan amalan mewah yang sebati dengan pentadbiran Datuk Seri Mohamad Khir Toyo ketika masih berkuasa.

"Kalau dilihat amalan kerajaan lalu, khususnya di bawah Khir Toyo, ini amalan biasa. Ambil RM100,000, RM200,000 pergi shooping (beli-belah) luar negara, bawa isteri, anak dan orang gaji - itu yang saya dengar.

"Itu tidak berlaku dalam kerajaan Pakatan Rakyat. Kita begitu prihatin dan membincangkan secara terperindi laporan kewangan dan bentang kepada perbendaharaan negeri dan bawa kepada exco.

"Dalam exco, kami berbincang untuk menguntungkan rakyat, kelulusan akan diberi. Jika merugikan rakyat, menguntungkan beberapa individu dan berkepentingan sendiri tidak akan lulus," katanya lagi./TVSelangor

10 ulasan:

  1. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Salam Bro Azman.
    Kenapa nak salahkan Khir Toyo, bak kata arwah Tan Sri P.Ramlee " Rezeki jangan di tolak maut jangan di cari". So bagi saya , kita tak boleh salahkan Khir Toyo kerana beliau tidak meminta,PKNS yg nak bagi rezeki kat Khir Toyo. Jadi kenapa nak salahkan Khir Toyo , manusia mana yg tolak rezeki yg di sandarkan oleh Allah SWT.Manusia yg tolak rezeki adalah manusia yg paling sombong di atas bumi Allah SWT. Apa salah kalau MB Selangor Khalid Ibrahim sedekah kepada fakir miskin atau sedekah kepada para pelajar (belajar ugama) yg belajar di luar negeri seperti TG Nik Aziz beri elaunnya kepada rakyat Kelantan yg memerlukan duit. So Bro Azman hidup jangan terlalu sombong dengan bangga menolak rezeki pemberian orang. hj jamaludin

    BalasPadam
  2. Wang itu hak rakyat bukan rezeki yg sepatutnya diambil. Berbeza dgn elaun kerja seperti elaun MB Kelantan tu. Itu bukan elaun tetapi wang insentif sahaja, dan MB Sgor merasa rakyat lebih baik diutamakan. Apatah lagi nilainya begitu banyak. Andainya MB SGor ambil juga wang itu, maka satu lagi modal untuk Umno yg akan menyebut tiada bezanya Khir Toyo dan Tan Sri Khalid. Itu yg Umno mahukan, bukan?

    BalasPadam
  3. Kot dah kenyang WANG PASIR Kg.Dengkil bermillion Agaknya so 100k IS NOTHING TO SHOUT ABOUT ?MUNGKIN BOLE BELI KAMERA CANGGIH SIKIT ?

    BalasPadam
  4. perompak harta rakyat5 September 2010 6:08 PG

    Bismilah Hir Rahman Nir Rahim


    apa la bodoh betul tuan Hj Jamal Marlboro ni... memang la rezeki tu tak patut ditolak...

    tapi kalau duit tu diberi atas arahan UMNO sendiri keatas PKNS untuk memenuhkan tembolok beberapa kerat pemimpin Parti Yahudi keparat ni... ni dah bukan kira berkat lagi dah....

    napa la selalu sangat saya tengok Hj ni bagi pendapat yang tersasar dari kenyataan sebenar...

    rosak pahala puasa saya arini pasal tengok kenyataan tuan Hj yang bodoh seumpama wira pekosa tu... nak tunjuk alim dan beragama lagi prihatin terhadap Melayu.....

    tapi bini sendiri pakai baju pun... tetek terkeluar-keluar.... rambut pulak diwarnakan macam bini rais Yatim... haaa... yang ni yang perlu diperbetulkan dulu sebelum nak tunjuk hero depan umat Melayu.......

    lain kali saya mohon tuan Hj berfikir dulu sebelum taip... jangan sampai orang akan menganggap tuan Hj ni pegi Mekah pakai duit rasuah yang UMNO rompak dari kantung seluar rakyat...

    tu pasal bodoh macam Yahudi keparat apabila setiap kali memberi pendapat.......

    BalasPadam
  5. joecharlie berkata...
    Kot dah kenyang WANG PASIR Kg.Dengkil bermillion Agaknya so 100k IS NOTHING TO SHOUT ABOUT ?MUNGKIN BOLE BELI KAMERA CANGGIH SIKIT ?

    ----------------------------------------------
    mana ada orang rompak duit berbilion setakat beli kamera dik Joe Oooi..... kalau duit dah berbilion buat rumah la....

    Oppsss...... RUMAH???????!!!!

    OOOOOOOoooo.... baru aku tau arini....


    Selama ni aku heran macam mana sorang DR GIGI CABUK yang kerja mencabut gigi yang mana pelanggannya hanya 3-4 orang sehari boleh buat

    MAHLIGAI BERPULUH JUTA YANG LAGI BESAR DARI ISTANA YANG DIPERTUAN AGONG!!!!

    Baru aku faham arini.... dapat duit hasil rompakkan Pasir.....

    KIMAKnye Toyol...

    kau sesedap pegi Disneyland ngan anak bini siap bawak orang gaji pakai duit rakyat sedangkan duit Pasir kau sebat buat rumah besar-besar......

    Bila PR Perintah Putrajaya dengan izin Allah PRU 13 nanti aku nak tulis surat terbuka pada PM baru kita mintak beliau RAMPAS sume Ghanimah Rompakkan yang dilakukan oleh Anak Toyo ni dan hampir kesemua Pemimpin Parti Yahudi Laknatullah yang mana kerja mereka merompak harta rakyat Malaysia selama berkuasa lebih 50 tahun ni...

    BalasPadam
  6. kalau nak jadi baik, tunjukkan kebaikan kita tapi dalam masa yang sama jangan cerita keburukan orang atau musuh kita. Allah akan menutup aib kita kalau kita menutup aib orang lain. biarla kt dengan keburukan dia yang lampau, itu antara dia dengan Allah. Syabas mb, wang dan harta yang mb sedia ada sebelum ni pon dah lebih dari chukup, chak bi liow!yang kita nampak baik hari ini cuma ts khalid, yang lain lain bagaimana????

    BalasPadam
  7. syabas tok menteri besar.begitulah kita nak jadi pemimpin, barulah kekayaan negar dapat dijag.....jangan mcm....kalau boleh semuanya halal.muga allah memberi kekuatan untuk tok ketua..teruskan memimpin selangor.

    BalasPadam
  8. kalau hasan ali jadi MB aku tak fikir dia akan tolak. dia akan sapu senyap2. sebab tu beriya3 sgt nak jadi MB. bila Khalid tolak ni pun meleleh air liur dia lepas tu cakap kalau saya pun akan tolak. itu kata2 hikmat dari pakar motivasi nak suruh orang percaya dia. drp si hasan ali ni, aku lebih pecaya ckp samy veloo lg.

    BalasPadam
  9. hek eleh, publisiti politik murahan...PKNS tu sape punye? hahaha..

    ape pasal tak suh PKNS kasi hadiah RM1 juta, pastu, depan seluruh media tulih MB selangor tolak hadiah jutaan ringgit? kah kah kah..

    khir toyo dapat jam RM100k from PKNS dulu pun dia pulang balik la weihh..

    belagak main publisiti politk murahaan tak hengat!!

    kamera spycam tu per citer?

    byk sgt main wayang la MB selangor ni..da tenat sgt ke nak jawab isu rompak pasir..

    adoi..cilako! cilako! cilako!..-fatwa nicky ajis..

    BalasPadam
  10. mcm mana boleh sesat umno masuk komen ni?

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini