RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 29 Disember 2010

PERTEMUAN PAS-UMNO, HARAKAHDAILY MESTI CEPAT BERTINDAK

Oleh: WFAUZDIN NS

HANGAT di merata blog pro PR tentang isu pertemuan pimpinan PAS dan Umno yang melibatkan Presiden dan Timbalan Presiden kedua-dua parti tersebut di Terengganu baru-baru ini. Lebih menarik lagi, diberitakan bahawa Mursyidul Am PAS juga diseret untuk menghidupkan kembali agenda `Kerajaan Perpaduan' yang di`haram'kan oleh Muktamar PAS yang terakhir.
Alhamdulillah, mengikut berita dari blog Malaysiawaves, Penarik Beca dan beberapa blog lain, Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Aziz sekali lagi menyelamatkan keadaan. Dan, usaha pihak berkenaan gagal samasekali. Persoalannya, benarkah berita ini?

Apabila kita disajikan berita seperti ini, mungkin ada yang percaya dan mungkin ramai yang tidak percaya. Maklumlah, PR khususnya PAS sedang menghadapi PRK Dun Tenang sebuah kawasan di Johor yang begitu kuat `Melayu'nya. Tentulah bagi mereka yang tidak percaya mengatakan itu merupakan satu agenda untuk meranapkan kerjasama PAS dengan rakan sekutu di dalam PR. Manakala, bagi mereka yang percaya berita ini mereka juga ada hujah dan dibuktikan dengan tulisan oleh YB Abdul Fatah Harun pemimpin PAS Kelantan di dalam Face Book nya.

Oleh kerana ada yang percaya dan ada yang tidak percaya, ramai yang was-was dengan berita ini, kita ingin bertanya pula apakah fungsi Harakahdaily? Mengapa media PAS yang sering menjadi rujukan rasmi ahli-ahli PAS serta penyokong-penyokong PR begitu lembab untuk menyiarkan kenyataan samada mengesahkan atau menafikan berita seperti ini? Peranan media rasmi seperti Harakahdaily mestilah menjaga nama baik parti dan memelihara ahli-ahli parti dari mempercayai berita yang mungkin sahih atau tidak. Justeru itu, Harakahdaily mesti mengeluarkan kenyataan walaupun sebaris ayat.

Jangan salahkan penyokong atau ahli jika mereka `tersesat' dengan berita-berita yang karut-marut, sedangkan media parti pun tidak peka dengan kehangatan isu ini. Mudah-mudahan Harakahdaily segera menjawab isu ini sebelum diperbesarkan oleh mereka yang tidak mengetahui hujung pangkal cerita sebenar./wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. kenapa percaya? Sebab bodohlah maka pencacai umno buat berita.

    BalasPadam