TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Isnin, 28 Februari 2011

BERAHIM ALI MUNGKIN BANGGA JIKA MAHATHIR AKAN SEMBAHYANGKAN JENAZAHNYA NANTI

Oleh: WFAUZDIN NS

SEANDAINYA Islam membenarkan mendoakan agar seseorang itu mati cepat, saya akan memilih untuk mendoakan supaya raja katak Pasir Mas Berahim Ali masuk kubur dulu sebelum saya mendoakan Mahathir. Mereka berdua sejak kebelakangan ini terlampau di dalam membicarakan soal politik dan ugama, sehinggakan mereka lupa kepada diri mereka masing-masing.

Kita tidak hairan sekiranya Berahim Ali teramat kasih kepada Mahathir dan Utusan Meloya, kerana tanpa keduanya PERKOSA yang diterajui oleh Berahim raja katak ini tidak akan ke mana. Akhbar PERKOSA dikatakan tidak laku dan terpaksa dihentikan buat sementara waktu dan jika ada pun tiada siapa yang berselera mahu menatap akhbar tahap bangkai itu. Sama juga dengan Utusan Meloya yang diberi percuma kepada sebuah sekolah Cina, dipulangkan kembali kerana kaum Cina cerdik untuk menilai mana satu emas dan mana satu bangkai.

Semasa Perhimpunan Melayu Perkasa Perak bertempat di Pulau Datuk Sagor baru-baru ini, Berahim Ali menyebut Tuan Guru Nik Aziz tidak layak untuk dibandingkan dengan Mahathir Kutty yang kununnya terlalu banyak berjasa kepada negara. Beliau berkata, tiada apa perubahan yang dibuat oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz selama 20 tahun beliau menjadi MB Kelantan berbanding Mahathir Kutty memerintah negara. Betapa punya baghal otak raja katak ini saya pun tidak tahu.

Memerintah negara mana mungkin mahu disamakan dengan memerintah sebuah negeri apatah lagi negeri yang dianak tirikan. Mahathir boleh laksanakan apa jua yang beliau mahu lakukan kerana beliau seorang PM yang mengawal semua kewangan negara. Bahkan, beliau boleh agih-agihkan harta kekayaan negara kepada anak-anaknya, kaum kerabat dan kroninya seolah-olah harta negara ini harta bapak dia sendiri. Tentulah berbeza dengan Tuan Guru Nik Aziz yang mempunyai kewangan negeri yang amat terhad dan hak negeri yang sepatutnya diberi oleh Pusat tidak diperolehi.

Paling kurang ajar raja katak ini menghina Tuan Guru Nik Aziz semata-mata ingin mencium punggung Mahathir seperti katanya, "Nik Abdul Aziz jika hendak dibandingkan dengan Tun (Mahathir), sebesar tahi hidung saya pun tidak padan," katanya pada Perhimpunan Melayu Perkasa Perak di Pulau Datuk Sagor di sini hari ini . Mudah-mudahan Allah tunjukkan kepada kita semua `tahi hidung' Berahim Ali sebesar mana.

Berahim Ali diterajang oleh Umno, masuk bertanding pilihanraya atas nama calon Bebas tewas dua kali. Kesihan kepada sang katak yang dizalimi oleh keluaranya sendiri, Tuan Guru Nik Aziz telah memberikan peluang kepada katak ini untuk bertanding sekali lagi di Parlimen Pasir Mas atas tiket PAS. Ribuan rakyat Pasir Mas mengiringi sang katak sewaktu hari penamaan calon, dan kemenangan beliau dengan cemerlang diraikan penuh kesyukuran oleh rakyat Kelantan khususnya di Pasir Mas. Rakyat Kelantan bergembira tanda bersyukur kerana disangkakan sang katak kini telah berubah menjadi manusia biasa yang penuh keimanan dan keinsafan.

Namun, harus kita akui bahawa yang memberikan taufik dan hidayah bukan kerja kita. Itu kerja Allah, dan Allah lebih tahu siapakah yang boleh menerima anugerah paling berharga itu. Akhirnya, kita lihat sendiri gelagat sang katak ini umpama si Tanggang politik. Tuan Guru Nik Aziz dihina, sebaliknya musuh ketat Tuan Guru Nik Aziz iaitu si Mahathir Kutty pula dipuja. Baru sekarang beliau sedar Tuan Guru Nik Aziz tidak melakukan apa-apa di Kelantan. Mengapa sewaktu beliau diberi peluang untuk bertanding di atas tiket PAS, tidak pernah terkeluar kata-kata sedemikian? Saya dapat rasakan apa yang ada di dalam sanubari setiap pengundi yang mengundi beliau dahulu. Sebab itu saya katakan, andainya diharuskan berdoa agar dimatikan segera seseorang insan, insan inilah mungkin menjadi pilihan pengundi-pengundi di Pasir Mas.

Namun, kata-kata Berahim Al Kataki ini tidak sedikit pun menjadi kudis kepada Tuan Guru Nik Aziz. Biarkan mulut sang katak ini menghina Tuan Guru semahu-mahunya selagi ada udara keluar masuk lubang hidung beliau. Mudah-mudahan apabila tiba ajalnya nanti, kita akan saksikan yang mengimamkan jenazah beliau adalah Mahathir Kutty yang disanjunginya./wfauzdin.blogspot.com

7 ulasan:

  1. berahim al-katak ni kategori munafiq.track record dia mmg jahanam..

    BalasPadam
  2. memang pun. hampeh sehampeh hampehnya!

    BalasPadam
  3. mahathir nak jadi imam solat jenazah si berahim ni?tolong la bro...nak jadi imam solat lima waktu kepada org2 dia pun tak pernah inikan pula solat jenazah.....ibrahim mmg suka korek hidung sbb tu lubang hidung dia besar beb...masa korek hidung tu la dia dapat perumpamaan ni utk kutuk Nik Aziz sebelum dia jentik merata2 kat atas lantai dia...tapi dia tak sedar tahi hidung dia melekat balik kena kat dia masa dia meronda2 rumah dia yg besar tu...hahaha...manusia ni yg paling bangsat aku jumpa....kaki penyapu...semua benda dia angkut...dari mengampu sampai la kepada merapu...bagi la kat dia...

    BalasPadam
  4. Begini perangai/resmi 'pengemis politik' seperti yang ditunjukkan oleh Bereheng Ali. Di Tumpat bukan Bereheng Ali saja malah keluarganya juga dipulau orang. Namanya timbul tenggelam sebab Utusan Meloya dan TV saja.
    Satu lagi kategori adalah 'pelacur politik' seperti .......... Cari makannya sama dengan 'pengemis politik'. Ketika kantung hampir kering mereka akan melalak melolong ke sana sini sekadar untuk tarik perhatian tuannya.

    BalasPadam
  5. saudara blogger dan pembaca sekalian, ini ada satu kisah klasik si pengkhianat brahim ali ni,

    siapa yang khianati rakyat hulu kelantan, dabong dengan memindahkan projek jambatan yang sepatutnya dibina oleh kerajaan pusat dari dabong,kuala krai ke tendong, pasir mas,,kelantan..lepas tu jambatan itu popular dengan nama "Retok @ Jambatan Brahim Ali" kononya brahim ali lah yang berjasa besar dalam pembinaan jambatan tersebut.


    rakyat dabong masih ingat wahai brahim ali!!!

    brahim ali pengkhianat dan perompak hak rakyat!!!!

    BalasPadam
  6. Dua-dua ekor tu sama saja, 2x5... itu dua2 ekor tu bakal berjiran di neraka jahannam, Insyaallah....

    BalasPadam
  7. baso bengong...pak beraheng oh pak berahoimmmm

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini