TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Selasa, 1 Mac 2011

BENARKAH UMI HAFILDA `ADIK KANDUNG' AZMIN?

Oleh: WFAUZDIN NS

LAPORAN akhbar Sinar semalam menyebut bahawasanya Bekas Naib Presiden PKR, Datin Saidatun Badru Tun Said Keruak merasa terkejut atas dakwaan Umi Hafilda ke atas YB Azmin. Turut berkongsi rasa sedemikian adalah seorang lagi katak betina iaitu bekas Ketua Wanita PKR P.Pinang yang pernah bertanding di dalam PRK tetapi tewas teruk iaitu Aminah Ahmad yang dikenali juga sebagai `Minah Ronggeng'.

Tidak menghairankan komen sedemikian yang keluar dari mulut `bekas' atau `hampas' PKR yang terbuang itu. Tetapi, hujah mereka teramat dangkal sekali kununnya masakan Umi Hafilda ingin menfitnah `abang kandung'nya sendiri. Sebelum itu, saya mahu bertanya adakah benar Umi Hafilda itu `adik kandung' Azmin? Jika bapa Azmin pun tidak mahu mengaku Umi itu anak kandungnya, mustahil pula Umi itu adalah `adik kandung' Azmin. Malulah sikit untuk mengaku adik beradik kalau sudah terbuang dari keluarga.

Jika benar pun mereka adik beradik, mustahilkah fitnah boleh berlaku? Isteri Nabi Allah Luth A.S beserta anak kandungnya terlibat melakukan fitnah terhadap Nabi Allah Luth A.S. Anak kandung Nabi Allah Nuh A.S juga demikian. Maka, pelik apanya Umi Hafilda jika beliau menfitnah Azmin, apatah lagi mereka berdua mungkin tiada hubungan kekeluargaan pun. Di dalam satu tandan pisang, mungkin ada satu ada dua buah yang busuk.

Benar atau tidak, kita akan lihat nanti sejauh mana Umi akan terdaya bersandiwara tanpa penonton. Kita akan saksikan nanti, saman beliau terhadap DS Anwar, Azmin, Karpal Singh dan PAS akan memakan dirinya sendiri. Beliau telah diberi ruang seluas mungkin sewaktu menjadi saksi kes Liwat 1 DS Anwar dahulu, tetapi beliau gagal untuk mengambil kesempatan itu. Kini, siapa lagi mahu mendengar hikayat purbawara dari beliau? Hanya puak-puak Umno yang tegar di Selangor sahaja yang masih minat hikayat berkenaan sekadar untuk syok sendiri. /wfauzdin.blogspot.com

11 ulasan:

  1. Salam perjuangan... jika tiada halangan dari pihak tuan, boleh tolong linkkan laman http://bebaskanmalaysia.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Tkasih. Sy telah link kan blog tuan.

    BalasPadam
  3. mau ke seorang bapa mau mengaku azmin itu ananknya...bini bolh dikongsi dengan nuarbrahim ...ada bontot pon kasi buarbrahim sodok!!!

    klu aku pon xngaku azmin tu anak

    BalasPadam
  4. umi fitnah berdasarkan bukti, azmin deny setakat cakap deny aje la..bukti tadak?

    BalasPadam
  5. orang menang wakil rakyat dapat pencen,gaji lumayan baik kerajaan skrng atau pembangkang lu orang dapat apa diorang menang tak pandang kau orang la...cari makan sendirila ....umi mau sumpahla itu Ds anwar tau mau apasal semua mau jadi wakil rakyat PM ...kita juga makan pasir la

    BalasPadam
  6. satu lagi talian hayat umnongok, esok lusa ada satu lagi talian hayat iaitu raja kotak, dan satu lagi say fool super boy dan lagi satu raja katak.

    BalasPadam
  7. tujuan kita mengundi yang penting....selama 53 tahun adakah rakyat bertambah senang???org yang blum melawat negara luar je boleh bagi kredit kat b/n ..sepekak2 indon,pilipine pun diaorang tau bezakan rakyat malaysia???hampeh...spr buat lawak pun boleh diam...bangangkan!!! rakyat malaysia ni...kalau nak dengar cakap mufti haruss...paham2 sendiri la...memihak...tak leh jadi org tengah...hampeh...biar dilaknat cepat2 aje org jenis camtu..

    BalasPadam
  8. Ropi Martini4 Mac 2011 4:16 PG

    Saya tau sorang lagi raja katak tu!! sapa dia??....tuuuu yang pakai kopiah ikut najib gi Isketambola..tak caya tungguuu!

    BalasPadam
  9. garagaikareng5 Mac 2011 12:04 PG

    Salam bro sejahtera39, gunakanlah akal yg Allah berikan sebaik-baiknya, jgn gunakan nafsu semata-mata, jgn buat tuduhan melulu tanpa bukti, Allah swt dah jelaskan dgn sejelas-jelasnya dlm al-quran, setiap tuduhan perlu bawa saksi utk membuktikannya, jika tidak binasa badan, kerana azab Allah amat keras dan dahsyat, Beristighfar dan bertaubatlah sebelum ajal tiba.

    BalasPadam
  10. Kes Liwat 1 tu bukan ada bukti pun, cumanya konspirasi. Tulis surat lepas tu jadi kes. Terlalu banyak yang memalukan sistem kehakiman Malaysia semenjak peristiwa itu. Entah apa nak jadi dengan Malaysia kini. Harapkan Menteri Agama pun seperti Menteri Angguk Angguk aje. Nak berani nak menegurpun kesilapan yang berlaku depan mata. Kalau kena pihak lain, jadi murai tercabut ekor Menteri ni bersuara.

    Teman2 di luar sana, mohon berikan satu "jawatan" menteri kepada Ummi Hafilda ni tapiii jawatan aper yang sesuai yer -- TOLONG BAGI IDEA ..... !!!!!!

    BalasPadam
  11. sudah lebih 50 tahun malaysia x turun2 paras rasuahnya...dkt pilihanraya terang2 beri rasuah

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini