RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Selasa, 8 Februari 2011

TUAN IBRAHIM TIDAK DIKECAM ATAU DIHINA SEBENARNYA...

Oleh: WFAUZDIN NS

MASIH ada yang mempersoalkan samada PAS perlu bertanding di dalam PRK Dun Merlimau ini setelah diketahui secara jelas betapa buruknya demokrasi yang diamalkan di negara ini. Pakatan Rakyat sentiasa akan berhadapan dengan Umno/Bn di dalam gelanggang yang tidak pernah rata, namun PR masih ampuh dan jika tewas sekali pun mereka tidak dapat memalukan kita.

Zulkkefli Sulong, Ketua Pengarang Harakahdaily ada menulis bahawa PAS mempunyai 3 pilihan di dalam menghadapi PRK Dun Merlimau khususnya. Pilihan pertama, PAS masuk bertanding. Pilihan Kedua, PAS serahkan kepada PKR dan pilihan ketiga, PAS boikot pertandingan, yakni tidak menyertai pilihanraya tersebut. Beliau menyebut sekiranya PAS mengambil keputusan memboikot, tidak menjadi satu keganjilan kerana PAS pernah memboikot PRK sebelum ini dan ianya juga pernah disuarakan oleh Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man.

Pandangan Sdr Zulkefli mendapat kritikan oleh seorang penulis di sini. Kesilapan penulis menyalahtafsirkan tulisan Sdr Zulkefli mengakibatkan beliau mendakwa Sdr Zulkefli menghina Tuan Ibrahim Tuan Man. Saya telah membaca habis tulisan Sdr Zulkefli Sulong itu, namun tidak kelihatan oleh saya bentuk penghinaan atau kecaman penulis kepada Tuan Ibrahim Tuan Man.

Namun demikian, sebagai orang penting di dalam lidah resmi Harakahdaily dan juga sebagai ahli PAS, tindakan memohon maaf Sdr Zulkefli Sulong kepada Tuan Ibrahim Tuan Man wajar diberi pujian. Walaupun beliau tidak bersalah seperti yang didakwa, namun dibimbangi tuduhan ke atasnya boleh mengakibatkan fitnah atau menyinggung perasaan orang lain, maka tindakan memohon maaf adalah satu tindakan mulia.

Tidak menjadi satu kesalahan sekiranya sesiapa yang mahu menulis dan mencadangkan sesuatu kepada PAS. Sdr Zulkefli Sulong tidak mencadangkan apa pun, beliau cuma menyenaraikan 3 pilihan yang PAS boleh ambil. Saya juga berpendapat, PAS wajar meletakkan calonnya di PRK Dun Merlimau. Jika kita mahu menanti `gelanggang menjadi rata', sampai kiamat tidak akan berlaku selagi sekutu Apco ini memerintah Putrajaya. InsyaAllah, hasil usaha kita semua, tidak mustahil di dalam gelanggang yang tidak rata seperti yang ada sekarang kita mampu usir sekutu Apco ini dari Putrajaya.

PR mesti terus bekerja kuat. PR khususnya di Melaka sepatutnya kini sudah bersedia dengan `peluru-peluru' mereka untuk menyerang kepimpinan Ali Rustam yang pernah dikaitkan dengan rasuah politik itu. Kerajaan Umno/Bn di Melaka mesti `ditelanjang'kan agar rakyat kenal siapakah yang selama ini berpura-pura berbakti kepada rakyat Melaka.

Jika dikatakan Melaka itu maju, PR Melaka mesti membuktikan betapa kemajuan itu lah sebenarnya yang merosakkan nilai dan moral anak muda Melaka. Kemajuan yang tidak seiring dengan nilai keagamaan tidak harus dibiarkan bertapak lama di bumi Hang Tuah itu./wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. BRO,

    BERHUJAHLAH. CARILAH SEBAB DAN ALASAN. AKHIRNYA AKUILAH KENYATAAN BAHAWA PAS SEDANG MENERIMA HUKUMAN ALLAH KERANA MENJUAL AGAMA DENGAN HARGA YANG RENDAH.

    BalasPadam