RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 26 Jun 2009

NIK AZIZ NYANYOK - DATUK MD ALWI (ADUN KOK LANAS)

Nik Aziz perlu minta maaf pada UMNO



KOTA BHARU – Ketua Pembangkang Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad, menggesa Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memohon maaf kepada ahli UMNO berhubung kenyataannya dalam satu ceramah di Kuala Krai minggu lalu.

Beliau berkata, kenyataan Nik Aziz yang menyamakan UMNO dengan ajaran sesat Ayah Pin boleh mencetuskan konflik di kalangan orang Melayu.

“Perbuatan Nik Aziz telah melukakan hati ahli UMNO dan amat tidak wajar. Beliau seorang Mursyidul Am, sebagai mana yang digelarkan padanya," katanya.

Md Alwi yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kok Lanas berkata, kenyataan tersebut menunjukkan seolah-olah Nik Aziz sudah nyanyuk dan hanya bercakap berlandaskan emosinya sahaja.

Katanya, siapa Nik Aziz untuk menghukum UMNO sedemikian rupa kerana beliau bukan wali Allah.

“Kalau dia tidak suka pada UMNO tidak apa, tetapi jangan maki sesuka hatinya kerana di Kelantan ini bukan 100 peratus rakyat negeri ini adalah Pas,” katanya.

Beliau berkata, perbuatan Nik Aziz itu tidak mencerminkan beliau sebagai seorang yang digelar Tok Guru.

"Nik Aziz perlu meminta maaf kerana kenyataannya sudah keterlaluan dan tidak menjaga perasaan orang lain," katanya./SH

Komen - Begitulah keadaannya apabila orang yang jahil ugama bercakap. Umno harus mengakui bahawa partinya itu melaksanakan dasar yang banyak bertentangan dengan Islam. Memisahkan ugama dengan politik adalah sesuatu yang sesat. Jika Umno rasa dia betul, beranikah Umno mengadakan debat terbuka dengan Pas berkaitan isu tersebut? Hujah mesti dilawan dengan hujah bukan dengan propaganda dan kuasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan