RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 26 Julai 2009

Jawapan lawak Ruhanie

Friday, July 24
Oleh: budakjolobu

"Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA tidak menjadi isu jika tidak dipolitikkan oleh sesetengah pihak. Sebelum tragedi 9/11 Presiden George W. Bush pun pernah membidas ISA. Tetapi sesudah 9/11 dia kata ISA amat relevan untuk era terorisme.

- siapa yg mghalalkan ISA atas sbb politik? 50 tahun merdeka rakyat terus ditakutkan dan kerajaan pula tanpa malu, tanpa mmpedulikan rasa kemasian masih brselindung dgn akta lapuk, ISA.

Pada awal 1980-an Amnesty International membuat isu pasal ISA. Maka KDN jemput wakil Amnesty International melawat beberapa tahanan ISA di Kemunting. Sesudah itu NGO antarabangsa itu tidak lagi membangkitkan soal ISA. - siapa menteri yg dpt Phd krn tesisnya mengkriktik akta lapuk ISA?
Kali ini ada orang politik nak anjurkan perhimpunan besar-besaran pada 1 Ogos 2009 sebab hendak berarak ke Istana Negara untuk membantah ISA.-org politik dan rakyat terbanyak yg cerdik!! Pada hari ini juga satu lagi NGO akan adakah perhimpunan di Kuala Lumpur untuk menyokong ISA dikekalkan.-sila buat hari lain.cari tarikh lain yg sesuai.anda punya hak!!!

Ini bermakna ada pihak membantah ISA dan ada satu lagi pihak menyokong ISA. -negara demokrasi...Seperti saya pernah tulis dalam Utusan Malaysia kira-kira sebulan lalu, ISA perlu untuk keselamatan rakyat, keselamatan ekonomi dan keselamatan negara.-hujah anda paling tidak relevan utk minda rakyat yg merdeka....

ISA cuma dijadikan isu oleh sesetengah oportunis politik yang meraih sokongan menerusi isu. Jika tidak ada isu kumpulan ini akan layu tanpa sokongan.-satu lagi hujah dangkal.

Kumpulan ini silap jika mereka nak berarak ke Istana Negara sebab ISA. Mereka nak tnnjuk kekuatan kononnya mereka disokong oleh rakyat. Mereka tidak sedar bahawa antara silent majoriti pun ramai yang sokong ISA.-diulangi skali lagi.silakan.selagi kita brpegang pada prisip demokrasi,berdemolah...sokong pun boleh demo,tak sokong pun boleh bemo...tapi yg sokong sila pilih tarikh lain.kpd yg sokong jgn buat kecoh pada tarikh yg tak sokong dah pilih...

Jika mereka tak percaya, teruskanlah perarakan pada 1 Ogos depan dan lihat berapa ramai rakyat yang akan bersama pihak yang menyokong ISA yang juga akan berhimpun pada hari berkenaan.-ulang kali ke3...sila baca betul2...berdemolah utk yg sokong dan tak sokong...tapi yg sokong sila pilih tarikh lain...ramai atau tdk soal kedua....

Apa yang membimbangkan ialah kemungkinan adanya golongan provokator di kalangan pembangkang untuk menimbulkan huru-hara dan kemudiannya ditudingkan kepada pihak pemerintah.-ini satu lagi hujah org hilang arah. tepuk dahi anda tiga kali. sila dapatkan suhakam utk mempastikan provakator itu dtgnya dr arah siapa.dan utk mengelakkan pravakator kpd penyokong ISA sila jgn hadir!!!

Kumpulan provokator ini juga mungkin akan dikirimkan menggangu perhimpunan pihak penyokong ISA. Bayangkan apa akan jadi jika huru-hara tercetus.

-sekali lagi ulang - jgn berhujah cara ini.tepuk dahi anda tiga kali tiga.sila dapatkan suhakam utk mempastikan provakator itu dtgnya dr arah siapa.dan utk mengelakkan pravakator kpd penyokong ISA sila jgn hadir!!!

Seelok-eloknya, batalkan cadangan perarakan pada 1 Ogos depan supaya pihak penyokong ISA juga akan membatalkan rancangan mereka. Ini elok kerana kerajaan pun sudah bercadang untuk meminda ISA.

-hehehe...anda makin lawak...apa pulak kata si pengokong ISA nanti...makin besarlah perarakan mereka

Jika kita benar-benar prihatin hantarkanlah memorandum kepada kerajaan supaya diberikan pertimbangan dalam pindaan yang dicadang akan dilakukan. Jika pemerintah tidak memberikan reaksi, jadikanlah ISA sebagai manifesto dalam PRU13.

-demo ini jg satu memorandum...PRU 13 nanti terpulanglah kepada pemerintah utk jd pembangkang pula...

Cara ini lebih budiman dan berhemah. Lagi pun ISA bukannya undang-undang yang buruk. Ianya hanya diberikan imej yang buruk oleh pihak-pihak yang mempunyai buruk sangka terhadap pemerintah.

- anda makin melalut

Secara peribadi saya syakki adanya pihak-pihak tertentu yang kini sengaja nak menghangatkan isu ISA untuk melencongkan pandangan rakyat daripada isu-isu politik yang lebih explosive dan controversial membabitkan sesetengah pemimpin pembangkang.

- terus melalut.jawapan saya sama spt diatas....

Jangan korbankan keselamatan negara dan keselamatan rakyat demi masalah peribadi yang sedang membelenggu diri seseorang.
Apa yang membimbangkan ialah kemungkinan adanya golongan provokator di kalangan pembangkang untuk menimbulkan huru-hara dan kemudiannya ditudingkan kepada pihak pemerintah.

-tubuh anda kurang air atau tak cukup tidur....

ayuh semua!!!....turun...SILA NYAHKAN AKTA LAPOK,ISA BERSAMA-SAMA SANG PENCIPTANYA/Tranungkite
"

1 ulasan:

  1. PENYOKONG TOTOK UMNO AKAN TETAP PERTAHAN AKTA ZALIM BAK ZIONIS INI DEMI MENJAGA TAMPUK KUASA ,TEMBOLOK & HARTA PEMIMPIN-PEMIMPIN RASUAH & PENYELEWENG KHAZANAH NEGARA ! MELENYAPKAN ISA BERMAKNA HABISLAH PELUANG MEMFARAIDKAN HARTA NEGARA & RAKYAT MARHAEN DIKALANGAN MEREKA & KRONI JUGA HAK MENINDAS PEMBANGKANG ! TANPA KUASA RASUAH SUSAH LOR ! RUGI LOR KALU RASUAH TAK DAPAT 'MASYUK' SETELAH SEKIAN LAMA PUNYA DOK SAPU ! KETELUSAN & KEJUJURAN TOLAK TEPI DAA BAGI SPESI-SPESI DALAM UMNO !

    BalasPadam