TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Rabu, 25 Ogos 2010

APABILA KUASA HILANG, OTAK MENTERI JADI MERENG?

Oleh: WFAUZDIN NS

JIKA anda mahu melihat seorang menteri yang bercakap guna `lutut', anda boleh baca temubual bersama menteri itu di sini. Di dalam temubual tersebut, pemimpin Umno dari Selangor jelas menunjukkan kebodohan di tahap `gila babi' sekurang-kurangnya di dalam dua perkara yang dapat saya kesan dari temubual tersebut.

Pertama, apabila menteri tidak cedik itu bercakap mengapa Hudud tidak dilaksanakan di Kelantan sedangkan Enakmen hukum tersebut telah pun di luluskan di DUN Kelantan. Kerajaan Pusat tiada kuasa menghalang jika Kerajaan PAS Kelantan ingin laksanakan hukum hudud di Kelantan, katanya. Anda lihat sendiri betapa bahalolnya menteri ini. Mungkin ketika Kerajaan PAS Kelantan menerima surat amaran dari Kerajaan Pusat di bawah Mahathir agar Kelantan tidak laksanakan hukum hudud, di waktu itu menteri ini masih di dalam perut bonda beliau lagi agaknya. Sebab itu beliau tidak tahu apa cerita di Kelantan waktu itu.

Kedua, menteri ini menyebut mengapa Islam tidak ditegakkan sepenuhnya di Selangor, bahkan banyak tempat perhudian dan kilang arak masih ada di Selangor. Kata menteri dungu ini lagi, PAS pernah menyebut kilang arak terbesar di Selangor ini akan ditutup sebelum ayam berkokok jika PAS memerintah. Sekali lagi kebodohan terlampau dari menteri ini terserlah. Mengapa menteri ini tidak menyebut siapakah yang berkuasa mengeluarkan lesen kilang arak terbesar di Shah Alam itu? Kerajaan Negeri atau Kerajaan Pusat?

Siapakah yang memerintah Pusat sekarang? PAS atau Umno? Semenjak bila kilang arak ditubuhkan, semenjak bila kesemua rumah urut dan kedai arak serta pusat hiburan di Selangor itu wujud? Di zaman MB bawah Umno atau di bawah PR ? Bahkan, usaha Kerajaan Negeri di bawah PR sekarang yang sentiasa berusaha menentukan kesemua gejala tidak sihat di Selangor dapat dikurangkan wajar dipuji. Tiada lagi kedai `7 E' di merata-rata tempat menjual arak seperti di zaman Umno memerintah Selangor. Semuanya dikawal dengan baik sekarang. Keberanian MB Selangor menjemput SPRM berada `sebelah' KKSB bagi mengawal pengurusan dari sebarang unsur rasuah tidak mampu dilakukan oleh MB dari Umno dahulu.

Akhir sekali, menteri ini perasan kununnya Selangor gementar bila diserang dari berbagai penjuru oleh `3 pencacai' iaitu Noh, Anak Toyo dan raja sesumpah. Sebenarnya apa yang mereka serang? Penjuru mana mereka serang? Apabila anak Toyo serang sebelah kiri, terkena batang hidung Noh Omar. Apabila Ezam pula serang, kedua-dua batang idung Noh dan anak Toyo terkena. Begitu juga bila Noh Omar yang serang penjuru kanan, batang hidung anak Toyo juga yang kena. Penutupnya, raja sesumpah akan bersumpah. Begitulah hakikat yang berlaku sepanjang kempen mereka `Selamatkan Selangor'./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. Salam,

    Lani mahathir dah tak berkuasa, awat tak minta skali lagi nak buat hudud???Tu cerita lama, budak yang masa tu tak sunat lagi pun lani silap2 dah jadi bapak orang.. Kalau betul2 berkehendak, tiap2 tahun konsisten tulis surat kat Kerajaan Pusat minta nak buat Hudud. Ni cakap saja lebih.

    Yang pasai kilang arak ni pun bodoh jugak. Tau ka apa function PBT. PBT boleh arah tutup. Kalau PBT tak renew lesen, syarikat tu tak boleh operasi. Sebab tu la dia kata tu tugas kerajaan negeri. Ni Khalid Samad pi lawat, siap offer tempat lagi luas. PAS bukan parti islam lagi dah tapi parti mempergunakan ISLAM.

    BalasPadam
  2. Gapodio....lu bodolah...surat mahatir tu surat dati pihak kerajaan pusat...bukan surat cinta lah bahalol...surat dia tu bermakna surat dari kerajaan yang memerintah. Lu ingat serupa surat mohon bantuan bantuan tanam tembakau ke tiap-tiap tahun...Itu surat selagi BN yang perintah maknanya muktamat...kecuali kerajaan bertukar...ada faham?????.

    BalasPadam
  3. Chi Kuang Tai yang pandai dan tercerdik sekali di muka bumi...Ko pernah baca tak surat tu??kalau ko tak pernah baca ko senyap, kalau ko dah baca baik ko cuba pahamkan...
    Yang isu hudud ni ko cakap minta sekali tak bagi terus takleh minta dah..pale hotak ko muktamad.benda2 ni semua boleh diubah oleh pemerintah. ko yang tak reti hal ehwal pentadbiran dan pemerintahan, nak bising2 pulak...ada faham?????

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini