TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 23 Ogos 2010

DOA UNTUK KM P.PINANG - LEBIH DUA TAHUN BARU UMNO SEDAR ?

Maka semalam, hebohlah di kaca TV perihal ada pula saksi yang mengaku mendengar khatib membaca doa khutbah Jumaat terhadap Lim Guan Eng dan bukan Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong. Bukan main sedap saksi itu "menjual minyak" kononnya dia dengar dengan telinga dia sendiri khatib menyebut nama Ketua Menteri Pulau Pinang itu. Malah dengan nada banggaya dia mengatakan barang sesiapa yang tidak mendengar semua itu ternyata mereka "memang pekak".

Maksudnya hanya dia seorang jer yang mendengarnya. Bukankah melucukan bunyinya. Jemaah yang begitu ramai itu, hanya dia sahaja yang mendengarnya. Apakah benar dia mendengarnya atau dia tertidur dan bermimpi semasa khatib membaca khutbah. Anehnya pula dalam laporan itu beliau mengatakan perkara itu sudah berlaku sejak tiga bulan yang lalu.

Sementara itu Badan Perhubungan UMNO negeri pula mendakwa, nama Agong atau Yang Dipertua Negeri mulai tidak disebut dalam doa khutbah Jumaat sejak pakatan pembangkang menguasai negeri ini selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu. Punya dasyat kejadian itu, kenapa selepas lebih dua tahun baru "ulamak UMNO" menyedari kes tersebut?. Sedangkan kita tahu, UMNO memang kerjanya mencari jalan untuk menghuru-harakan Kerajaan Negeri Pakat Rakyat. Makanya jika ada isu-isu panas pasti akan dibongkarkan segera.

Soalnya kenapa isu ini perlu mengambil masa begitu lama untuk didedahkan. Jika benar, sudah pastilah mereka sudah mempunyai bukti skrip bacaaan doa khutbah terbabit atau membuat rakamkan khutbah berkenaan untuk digunakan dalam kes ini. Jika sekadar menuduh rambang dan menggunakan beberapa orang bekas Imam UMNO, JKKK UMNO dan pemimpin PAS yang murtad itu masih belum kuat untuk menyokong hujjah mereka sebenarnya. Bukankah Kerajaan Negeri Pulau Pinang sudah mendedahkan bahawa tiada kejadian seperti itu berlaku. Namun, kenapakah isu ini terus dipanaskan oleh media. Malah, media arus perdana begitu taksub menemuramah beberapa individu yang dikatakan "saksi utama" isu tersebut.

[Terkadang lucu juga melihat adengan yang berlaku ini. Tidak masuk dek akal khatib akan berbuat apa yang diperkatakan sebenarnya. Apakah puak-puak UMNO fikir, khatib terbabit begitu bodoh dan bangang macam mereka?. Maka itu biarlah mereka terus memainkan isu ini. Tambah menarik ada pula dua tiga laporan polis di buat dan PM sendiri mengarahkan pihak polis membuat siasatan segera kes ini. Seolah-olah UMNO amat prihatin dan menjaga kesucian agama Islam. Walhal,, jika ada pun bacaan doa untuk Lim Guan Eng... apa masalahnya?. Manalah tau esok lusa Ketua Menteri Pulau Pinang itu terbuka hati untuk masuk Islam. Siapa tahukan, maka terbeliak biji mata puak-puak UMNO itu agaknya. Justeru itu, rakyat seluruh negara digesa agar tidak panik dengan apa yang berlaku ini. Apapun, teruskan sokongan anda kepada Pakatan Rakyat dalam usaha membawa perubahan ini].

Sumber: PahangDaiy

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini