TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 5 April 2011

HANYA KERANA FITNAH JAHAT, PERLUKAH ANWAR BERUNDUR?

Oleh: WFAUZDIN NS

SAYA telah menulis artikel di sini berkaitan klip video seks yang tersebar di youtube sehari dua ini. Artikel tersebut telah mendapat ulasan dari beberapa pembaca dan kebanyakannya tidak mempercayai apa yang difitnah oleh sekutu Apco tersebut. Saya juga telah mengadakan Poll atau pungutan pendapat para pengunjung blog saya berkaitan isu hangat tersebut.

Di antara ulasan yang saya ingin beri jawapan, mereka hairan mengapa saya kununnya terlalu membela DS Anwar. Mengapa tidak pemimpin yang lain seperti Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi Awang? Apa salahnya jika Anwar berundur saja dan serahkan kepada pemimpin PAS ini menerajui PR? Itu di antara ulasan atau persoalan bodoh dari puak mereka. Berikut adalah jawapan ringkas dari saya untuk sekutu Apco berkenaan;

Saya mahu jawab soalan kenapa saya menyokong Anwar di dalam isu ini. Jawapannya mudah, Anwar telah difitnah sekian lama dan menjadi kewajipan bagi sesiapa untuk membela beliau dari terus difitnah dan dizalimi. Siapa kata saya tidak membela selain dari Anwar? Saya juga bela Tuan Guru Nik Aziz bila beliau difitnah tunai Haji dengan duit rasuah. MB Kelantan ini juga difitnah menerima rasuah kek. Ini kerja siapa jika bukan sekutu Apco? Dulu, saya juga membela Lim Guan Eng yang masuk penjara kerana membela anak gadis Melayu yang dirogol oleh anak Thamby tu.

Mengapa Anwar perlu berundur hanya kerana kerja fitnah ini? Seandainya Anwar berundur, fitnah tetap juga datang kepada beliau malahan lebih hebat lagi kerana mereka akan kata, "lihat, Anwar berundur dari politik kerana beliau sudah merasa bersalah". Mana boleh pisah fitnah dengan sekutu Apco?

Dan, jika Anwar tidak memimpin PR, katakanlah Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi yang memimpin PR, siapa boleh jamin kedua-dua tokoh Ulamak ini tidak akan menjadi mangsa fitnah? Bukankah fitnah dengan sekutu Apco ini tidak boleh dipisahkan?

Hakikatnya, mereka mahu Anwar berundur atau dipaksa undur agar senang mereka mahu ganyang PR tanpa Anwar. Tidakkah kita biasa dengar pemimpin mereka kata PAS itu parti ajaran sesat? Ini kerja fitnah mereka. Ertinya, tanpa Anwar pun sekutu Apco ini tetap akan bermain fitnah umpama budak bodoh main tahi./wfauzdin.blogspot.com

4 ulasan:

  1. gua setuju dengan lu punya komen, gua sokong lu 110 peratus, puak2 umno haramjadah ni memang kena ajar

    BalasPadam
  2. oh padan lah, semacam aje komen, bagus betul otak hang, boleh lah bela nasib orang pulau pinang, memang standard lah lu, kalau adik beradik hang kena jubur di anuar, baru hangpa tau pada sape nak mengadu....keh sokong hangpa lah.pejuang rakyat konon...

    BalasPadam
  3. DS anwar memang ada kredibiliti untuk jadi seorang pemimpin..tak mustahil sekiranya musuh-musuhnya akan mencari peluang dan ruang bagi menyingkirkannya dari arena politik malaysia ini..

    BalasPadam
  4. Nasib org Penang lebih terbela dari dulu. Kalau adik beradik aku kena hentam oleh sesiapa pun, aku akan pastikan adik aku tak fitnah org sampai nk simpan air mani 2 hari tak berak....sampai ade lebih dari 3 DNA org lain kat bontot dia...Aku tak suruh adik aku jumpa Najib dulu sebelum report polis...muehehehe...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini