RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 6 April 2011

HANYA KERANA FITNAH JAHAT, PERLUKAH ANWAR BERUNDUR?

Oleh: WFAUZDIN NS

SAYA telah menulis artikel di sini berkaitan klip video seks yang tersebar di youtube sehari dua ini. Artikel tersebut telah mendapat ulasan dari beberapa pembaca dan kebanyakannya tidak mempercayai apa yang difitnah oleh sekutu Apco tersebut. Saya juga telah mengadakan Poll atau pungutan pendapat para pengunjung blog saya berkaitan isu hangat tersebut.

Di antara ulasan yang saya ingin beri jawapan, mereka hairan mengapa saya kununnya terlalu membela DS Anwar. Mengapa tidak pemimpin yang lain seperti Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi Awang? Apa salahnya jika Anwar berundur saja dan serahkan kepada pemimpin PAS ini menerajui PR? Itu di antara ulasan atau persoalan bodoh dari puak mereka. Berikut adalah jawapan ringkas dari saya untuk sekutu Apco berkenaan;

Saya mahu jawab soalan kenapa saya menyokong Anwar di dalam isu ini. Jawapannya mudah, Anwar telah difitnah sekian lama dan menjadi kewajipan bagi sesiapa untuk membela beliau dari terus difitnah dan dizalimi. Siapa kata saya tidak membela selain dari Anwar? Saya juga bela Tuan Guru Nik Aziz bila beliau difitnah tunai Haji dengan duit rasuah. MB Kelantan ini juga difitnah menerima rasuah kek. Ini kerja siapa jika bukan sekutu Apco? Dulu, saya juga membela Lim Guan Eng yang masuk penjara kerana membela anak gadis Melayu yang dirogol oleh anak Thamby tu.

Mengapa Anwar perlu berundur hanya kerana kerja fitnah ini? Seandainya Anwar berundur, fitnah tetap juga datang kepada beliau malahan lebih hebat lagi kerana mereka akan kata, "lihat, Anwar berundur dari politik kerana beliau sudah merasa bersalah". Mana boleh pisah fitnah dengan sekutu Apco?

Dan, jika Anwar tidak memimpin PR, katakanlah Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi yang memimpin PR, siapa boleh jamin kedua-dua tokoh Ulamak ini tidak akan menjadi mangsa fitnah? Bukankah fitnah dengan sekutu Apco ini tidak boleh dipisahkan?

Hakikatnya, mereka mahu Anwar berundur atau dipaksa undur agar senang mereka mahu ganyang PR tanpa Anwar. Tidakkah kita biasa dengar pemimpin mereka kata PAS itu parti ajaran sesat? Ini kerja fitnah mereka. Ertinya, tanpa Anwar pun sekutu Apco ini tetap akan bermain fitnah umpama budak bodoh main tahi./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan