RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 24 Ogos 2010

MEREKA BUAT FITNAH, SURUH ORANG LAIN LETAK JAWATAN

Taubatlah, kata Malik

Exco Pulau Pinang Abul Malik Kassim tidak akan tunduk kepada gesaan Pemuda Umno Pulau Pinang untuk meletak jawatan, sebaliknya meminta mereka segera bertaubat. Ini kerana beliau tidak melakukan sebarang kesilapan , sebaliknya Pemuda Umno yang membawa fakta salah dalam isu penggunaan nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam khutbah.

Gesaan Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Norman Zahalan meminta Malik meletak jawatan kerana gagal menangani isu penggunaan nama Guan Eng dalam khutbah disifatkan oleh beliau sebagai pendekatan untuk mengalihkan perhatian rakyat ekoran dari kesilapan mereka membuat fitnah adal isu penyebutan nama Guan Eng dalam khutbah Jumaat itu. Beliau yang turut menasihatkan pihak terbabit untuk bertaubat turut menjelaskan khutbah oleh salah seorang khatib, Zakaria Ahmad yang dikatakan mendoakan keselamatan Guan Eng adalah sebaliknya cuma memohon supaya Ketua Menteri Pulau Pinang menerima hidayah-Nya.

Malah menurut beliau lagi, sejak zaman Rasullah SAW lagi, sudah wujud doa supaya pemimpin bukan Islam diberikan petunjuk dan hidayah. Bagi Malik, serangan berterusan ke atas Guan Eng dibuat sebagai tindak balas berikutan Pulau Pinang menjadi negeri pertama mengharam judi bola. Guan Eng dianggap antara pemimpin bukan Islam yang mesra dan akrab dengan umat Islam, malah membawa dasar yang menguntungkan institusi Islam di Pulau Pinang. – FARDILLA DIN/TVSelangor

1 ulasan:

  1. Salam bro,

    biasa laaa.. game umnoApco, zionis yahudi penasihat mereka, sedangkan para nabi pun tok nenek penasihat umnoApco permainkan.

    Inikan pulak anak didik mereka, apa ada hal... kah..kah..kah....

    BalasPadam