TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Isnin, 1 November 2010

CALON PAS GEMOK, TAPI SIAPA PULA YANG GEMOK PENDEK TU ?

Oleh: Mandor

NAMPAKNYA kempen di Galas semakin menarik. Di samping masing-masing ada isu tersendiri untuk disampaikan kepada para pengundi di Dun Galas, isu paling lawak adalah kutuk mengutuk peribadi calon. Memanglah, kalau sesiapa yang tidak tahan mental, jangan cuba-cuba gatal nak jadi calon pilihanraya.

Satu lagi, mahu jadi Wakil Rakyat ni telinga dan muka kena tebal. Kalau tak percaya tanya Berahim raja katak Pasir Mas. Berahim raja katak tu boleh lama menenggek atas kerusi Parlimen Pasir Mas sebab muka dia tebal. Walaupun kerusi tu dipinjamkan oleh PAS, namun bila PAS minta untuk dikosongkan Berahim buat pekak je. Kununnya kerusi tu dia punya sebab orang-orang Pasir Mas sokong dia secara individu.

Sekarang ni calon PAS di Dun Galas pula kena kutuk. Dr Zukifli disindir, diejek sebagai `gemok'. Bagi puak mereka `gemok' tu melucukan. Aku rasa kalau Najib dengar sahih puak-puak tu kena penangan Najib, pasal si Rosmah tu pun bukan main `bulat' lagi montel orangnya. Bulat dan montel je takpe, tapi tak cukup tinggi walaupun laki dia bercita-cita untuk bina bangunan tinggi-tinggi belaka. Tak dapat bini cukup tinggi, dapat bangunan tinggi 100 tingkat pun jadilah.

Sebut pasal `gemok' ni, terbayang pulak aku kat Ketua Puteri Umno. `Comel lote' dan `semangat' juga tubuhnya. Pada aku biar gemok kerana makan benda halal daripada gemok mentekedarah yang haram.

2 ulasan:

  1. gemuk dan pendek adalah si ketot kencing dalam seluar yg tgh nak defend ketua AMK

    BalasPadam
  2. Ahli politik malaysia memang tak tau berpolitik....Sepatutnya beri penerangan kepada pengundi tentang halatuju dan langkah-langkah yang akan diambil dari segi pembangunan dunia dan akhirat. Cara untuk meningkatkan ekonomi rakyat serta membentuk masyarakat yang adil dan berdisiplin. Kemudian kalau menang laksanakanlah...jangan pulak menipu rakyat. Terangkan kepada rakyat secara ringkas dan padat serta dapat difahami oleh rakyat. Kalau buat semua ni...barulah berpolitik yang cerdik....

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini