TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 19 April 2011

AKIBAT KEBODOHAN PRESIDEN KIMMA, RESTOREN MAMAK MUNGKIN DIBOIKOT

Oleh: WFAUZDIN NS

PRESIDEN KIMMA (Kongres India Muslim Malaysia) ternyata seorang yang pengampu nombor wahid serta mempunyai kejahilan teramat sangat dan lebih dahsyat lagi seorang mamak yang berhati busuk. Kesemuanya itu kita boleh lihat di dalam kenyataannya yang dipetik di dalam akhbar Berita Hairan seperti berikut:-

DI Batu Pahat, Presiden KIMMA Datuk Syed Ibrahim Kadeer menjelaskan, " Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang".

Apa perjuangan KIMMA sebenarnya? Jika setakat berjuang untuk menjadi penjilat kepada Umno saya rasa KIMMA lebih baik mendaftar sebagai satu lagi komponen di dalam Bn untuk bersaing dengan MIC. Apa sumbangan KIMMA kepada golongan mamak yang kebanyakan berniaga membuka restoren di merata tempat itu? Daripada melalak dan merapu buat fitnah ke atas Pembangkang, lebih baik beliau periksa kesemua restoren mamak yang terdapat di negara ini yang mencekik darah pelanggan dengan harga minuman dan makanan yang tinggi. Itu belum lagi dikira di dalam aspek kebersihan pekerja-pekerja dan restoren-restoren berkenaan.

KIMMA usah perasan kununnya Pembangkang tergilakan kumpulan kecil sepertinya yang tidak langsung memberi kudis jika kumpulan ini menyokong Umno sampai kiamat. Apa bijak sangatkah KIMMA ini sehingga Pembangkang sanggup mahu rasuah jutaan ringgit beserta projek hanya kerana mahukan sokongan dari pihaknya? Siapa orang di dalam KIMMA yang hebat sangat sehingga Pembangkang mahu beli itu? Adakah Presidennya sendiri mamak Syed? Kirim salam, wahai KIMMA. Pembangkang punyai tokoh yang lebih hebat dari seorang penebar roti canai, maka usahlah sanggup tebar fitnah hanya kerana mahu membodek Umno. Saya bimbang, akibat kebodohan Presiden KIMMA ini dikhuatiri restoren-restoren mamak akan dipulau atau diboikot orang ramai.

Harus kita sedar, bukan semua ahli KIMMA berfikiran dan sejahil mamak Syed itu. Mungkin juga ramai di antara mereka yang malu dengan perangai bodoh Presiden mereka itu. Jika Presiden mereka itu berkata demikian hanya kerana ingin publisiti murahan agar boleh dicalonkan bertanding di dalam PRU Ke 13 nanti, atau setidak-tidaknya boleh menjadi Senator lantikan seperti Ezam sesumpah, maka saya rasa mamak Syed ini perlu belajar dari Ezam sesumpah terlebih dahulu./wfauzdin.blogspot.com

15 ulasan:

  1. Pastikan setiap sen wang dari poket penyokong PR tidak masuk ke kantong pengampu UBN..... Boikottt......

    BalasPadam
  2. Tergelak gua baca lu punya posting. Gua rasa lu punya otak ada berkarat sikit. Kalau otak gua yg berkarat mungkin tak apa sb gua pun bukan pandai sangat .. Gua rasa lu ni ada terkena penyakit sindrom " Aku la yg paling sempurna & pandai, siapa tak sokong aku depa bodoh dan wajib di maki hamun.." Lu tak pernah dengar apa itu "Kebebasan Bersuara". Kalau tak silap lu & penyokong2 lu memang melalak sakan nakkan kebebasan bersuara tapi gua rasa lu ni sebenarnya tak faham makna apa itu Kebebasan Bersuara. Kalau lu faham mesti lu tak tulis & maki hamun presiden KIMMA. Tu sebab gua rasa otak lu ni berkarat. Kawan baik gua si Bob yg bengap tu pun faham makna Kebebasan Bersuara ..

    Gua & member2 despatch selalu lepak2 kat kedai mamak. Gua suka lepak sana sebab dia org semua ok & open minded. Lu jgn marah gua sebab gua makan pun bukan pakai lu punya duit. Tapi kalau lu bukak kedai makan, gua rasa gua x kan datang sebab kalau gua complaint lu punya makanan x sedap atau servis lu x bagus, mesti lu maki hamun gua .. silap2 kena belasah sebab lu ni jenis manusia yg tak boleh kena kritik tapi suka kritik org lain. Mesti lu ckp makanan lu sedap & tak mahu terima gua punya complaint. Hairan gua org mcm lu ni ..

    BalasPadam
  3. Mat despatch...otak lu mmg karat sbb selalu minum air spender kt kedai mamak hahahahaa..
    nasib la lu brader...

    BalasPadam
  4. mat despatch,lu ckap mcm orang xde akal je...lain orng bahaskn lain pulak yg kau sampok,tolong jangan bodohkn diri lu dalam site ni.

    BalasPadam
  5. Boikot puKIMMA' ....nk jual roti canai ke nk jd CALON????

    BalasPadam
  6. hahahaha.....mat despatch, lu bodo sbb terlalu banyak makan mamak punya lendir, tu pasal lu bodo. Lain yg org bahaskan, lain pulak yg lu cakap. Gua pun despatch jugak tapi gua tak ler bodo mcm lu...

    BalasPadam
  7. Ehehhh...org bodoh camtu biar laa....dia tak tau beza kebebasan bersuara dengan fitnah....Presiden KIMMA tu kata Pembangkang nk kasi dia duit berjuta kalau masuk Pembangkang...itu bkn kebebasan bersuara mamat woii..itu fitnah. Kalau aku kata mak kau main dgn kambing, itu kebebasan bersuara ke fitnah? ehehhh...sian dia kan..

    BalasPadam
  8. Hello Mat-Mat yg respond kat comment aku..

    Lu orang apa hal ..? Gua bodoh atau korang yg bodoh ? Cara lu orang tulis pun buruk sangat, aku rasa mesti muka korang pun buruk macam bontot kuali. Gua tulis bahasa kiasan kat last paragraph pun lu org x boleh faham ka. Tak sangka lu org ni terlalu bengap. Itu sebab aku tulis bahasa kiasan fasal makanan supaya ko faham. Setiap org ada citarasa yg berbeza, makanan yg sedap kat lu tak semesti nya sedap kat org lain. Sama lah dgn pendapat, x semua org mempunyai pendapat yg sama. Yg penting fikir secara bijak & rasional. Tuhan kasi akal utk fikir bukan maki-hamun .. bongok ..!! KIMMA pun mempunyai hak utk bersuara sapa dia nak sokong.. Lu kena la respek hak dia & siasat apa yg dia kata sebelum buat rumusan. Bukan maki-hamun macam org giler meroyan.

    Kepada "nama aku din & tanpa nama 6:22",

    Ini apa jenis punya komen .. ada jugak manusia macam lu. Belum apa-apa dah buat rumusan kata fitnah. Pendek akal punya org. Yang buruk fasal PR mesti x mahu terima & terus kata fitnah. Korang ni brutal sgt tu sebab PKR & PAS kalah teruk kat Sarawak. Dah la la brutal, sombong & bodoh pulak ..! DAP jgk yg bijak guna kan kebodohan org mcm lu. Gua x hairan lu nak tulis teruk2 fasal gua sebab gua memang tahu perangai pencacai PR ni memang suka maki-hamun & merendah-rendahkan org yg tak setuju dgn depa. Maki-hamun tu memang kepakaran lu org tapi dari segi idea & kebijaksanaan lu org HAPRAK ..! Teramat HAPRAK ..!! Kalau lu x setuju kata gua, cuba lu balas komen gua & kita berhujah secara bijak.. ? Lu nak berhujah dalam bahasa Inggeris pun gua OK .. Ada berani...? We'll see who is the stupid guy here .. And please dont put your name as " Tanpa Nama "..

    BalasPadam
  9. alo mat despacth, pasal lu bodo org balas lu punya komen. Org ckp pasal fitnah kimak kepada PR. sejak bila pulak pemimpin PR kemaruk nk sokongan kimak? mana PR nk dpt duit bagi kat mamak haprak tu? Hang yg duk sokong mamak tu makan free ker? jelasnya ko ni melayu HAPRAK yg teramat HAPRAK, mungkin termakan lendir mamak haprak tuh....

    Aku tak pandai berhujah cara bijak mcm ko, aku cuma tau hentam ajer.....

    BalasPadam
  10. hehe sian mat despatch ni..xbaek korg tau...

    mat despatch ni bijak,pandai,smart,tu tengok blh berhujah pakai bahse omputih tuu..

    ni mesti blaja tinggi tinggi ni..tp sayang bodoh bertingkat-tingkat hahaha

    nasib la lu brader..minum air spender lg...

    BalasPadam
  11. alo nama ku din,

    Belum apa2 lu dah ckp fitnah & hentam habis2 . Kalau terkena kt BN mesti bukan fitnah & lu akan sokong & puji giler2. Cuba lu tarik nafas dalam2 & cerita secara bijaksana kenapa cepat sgt lu ckp ia nya fitnah. Alasan lu kat atas tu haprak sgt..!

    Satu lagi..cuba lu cerita & kasi tahu gua siapa yg x dak duit dlm PR. Siapa yg pegang belanjawan PR ? Kalau PKR atau PAS gua percaya lu org tak dak duit sebab lu org cuma pandai mengutuk & cari salah org lain tp bab business & ekonomi korang HAPRAK. Cuba lu tgk DAP mcm mana ..? Gua ingat DAP dah main belakang lu orang lagi .. kesian.. Silap besar PR adalah sikap sombong & ego yg lebih2 dan x mahu memenangi hati penyokong baru dengan cara yg bijaksana. Lu tgk la cara kawan2 yg sebantal & satu spender dgn lu kat sini komen tp gua x kisah & x berkudis pun sebab gua tahu kepakaran lu semua adalah maki-hamun x ingat dosa ..

    Kepada Tanpa Nama 11:39,

    Sorry la.. Gua x berminat nak respond kat lu atau nak maki-hamun macam rakan2 sebantal & sespender dg lu kat sini. Lain kali letak la lu punya nama kalau nak komen .. BONGOK .. !

    BalasPadam
  12. ooo name din..sedapnye...

    ktorg mmg saje xnak letak name..

    saje nak sakitkan hati lu...hahahaa

    nasibla brader...ermmm sedap nye air spender nii..

    yum...yummm

    BalasPadam
  13. Hallo mat dispes ni gua cakap sama lu, lu tau ka apa itu 'Kebebasan bersuara dengan Fitnah' kalau orang kata lu punya mak main sama babi, itu kebebasan bersuara ka fitnah?? cuba jawap! lain la kalau betul lu punya mak main sama babi,lain kali lu tak tau fakta , jangan campur urusan orang, lu tau ka diri lu bodo!! kalau gua jumpa sama lu tengah jalan, ini gua bagi" khark tuih!!!'..bodo punya orang!!!

    BalasPadam
  14. FAKTA YANG SEBENAR:
    Ingin saya menyatakan bahawa jumlah orang india muslim( termasuk malabar, dan yang lain dari benua india itu) hanya dalam lingkungan 200,000 daN BUKAN seperti di kata oleh yang kononya ada 500,000 ribu pengundi mamak....jika pengundi aje dah 500 ribu, fikir lah adakah mereka ni jauh lebih dari populasi India hindu itu ....ha ha ha mustahil ...
    mamak mungkin 200,000 TETAPI kalau periksa IC /mykad mereka mungkin 40 - 60 % penduduk tetap aje yang ada harta benda /keluarga di Benua india itu.
    oleh DKK

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama berkata...
    FAKTA YANG SEBENAR:
    Ingin saya menyatakan bahawa jumlah orang india muslim( termasuk malabar, dan yang lain dari benua india itu) hanya dalam lingkungan 200,000 daN BUKAN seperti di kata oleh KIMMA yang kononya ada 500,000 ribu pengundi mamak....jika pengundi aje dah 500 ribu, fikir lah adakah mereka ni jauh lebih dari populasi India hindu itu ....ha ha ha mustahil ...
    mamak mungkin 200,000 TETAPI kalau periksa IC /mykad mereka mungkin 40 - 60 % penduduk tetap aje yang ada harta benda /keluarga di Benua india itu.
    oleh pitchai

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini