RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Jumaat, 19 Jun 2009

DAKWAH FIRAUN DALAM GELAP?


Dalam berita bertajuk "Pemuda PAS: Kes liwat Anwar tidak jejas Pakatan," Malaysiakini melaporkan:
Nasrudin juga mengulas isu paling hangat dalam parti itu, idea pembentukan kerajaan perpaduan antara PAS dan Umno yang diutarakan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Tampil dengan imej seorang ulama muda, Nasrudin mengumpamakan perbincangan PAS-Umno itu satu usaha berdakwah Musa kepada Firaun.

"Misalnya bagaimana Allah menghantar nabi Musa berdepan dengan Firaun, di depan raja yang zalim, kenapa kita berhalangan mengambil sunnah yang sama untuk membawa risalah ini kepada mereka (Umno)?" katanya.

"Sebaik-baik kalimah adalah di depan sultan yang zalim. Sampai ke depan pintu pemerintah yang zalim kita mesti pergi. Jadi, saya kira tidak menjadi halangan untuk kita berunding, berbincang, berdialog (dengan Umno).

"Cuma saya hendak menghapuskan persepsi yang menyatakan rundingan itu bertujuan menyertai (Umno)."
Jawapan Anonymous (nombor 27) dalam posting bertajuk "Protes kerajaan perpaduan!":
Kepada ketua pemuda PAS ..boleh lah kalau nak berdakwah kepada umno macam nabi musa berdakwah dengan firaun ..TAPI apa yang nasa and cikgu pa buat bukannya nak berdakwah ke UMNO ...kalau pun nak berdakwah ya USTAZ ,orang tak main DALAM GELAP USTAZ OOOI ..biar logic lah sikit ...tak payah nak cover line lah ustaz...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan