RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 12 Julai 2009

KITA BUKAN HENDAK HADIAH, KITA TAK NAK NAJIB!!


Di kedai kopi ka, dalam SMS ka, bila orang tanya fasal "hadiah" sempena 100 hari Datuk Seri Najib Tun Razak jadi Perdana Menteri, saya hanya jawab, "kita bukan nak hadiah, kita tak nak Najib".

Kita tak nak Najib, tak nak Umno, tak nak Barisan Nasional.

Ambik contoh lagu ni, saya tak nak orang yang ketagih Umno. Tiba-tiba dia tejumpak saya, dia kata, "nah, ana sedekah kat anak anta RM50".

Laa, aku bukannya nak duit hang RM50 ka RM500 ka. Aku tak nak kat hang!!

Tu orang tu duit dia sendiri dia nak sedekah. Ni guna duit negara, duit rakyat, berlagak macam duit dia pulak! Ada akai ka macam tu?!!/Penarikbeca.blogspot

1 ulasan:

  1. Betul Betul Betul...kalau hadiah gunalah duit sendiri .....ini umum mcam duit dia...org kampung adaka yang lalu tol lebih 80 kali...nganga ja lah yang dapat....

    BalasPadam