TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Jumaat, 29 Oktober 2010

`ULARMAK MUDA' BERCIRIKAN `ULARMAK SIR' ?

Oleh: Mandor

MALAYSIA akan dijadikan `Hub Hiburan', berbeza dengan Kerajaan Negeri Selangor yang ingin menjadikan Selangor `Hub Pendidikan'. Maka, banyak pertubuhan NGO dan juga parti pembangkang membantah cita-cita mengarut Najib ini. Cita-cita beliau untuk mendirikan bangunan 100 tingkat dibantah ramai pihak, Najib terus rakus dengan khayalannya untuk menjadikan Malaysia `Hub Hiburan' pula.

Kita sudah ramalkan bahawa `Ularmak Muda' di dalam Umno akan bertindak pantas untuk mengurangkan tekanan ke atas Najib. Dalam isu Rosmah sebagai Penaja `Festival Busana Islam' kita lihat sendiri bagaimana `Ularmak Muda' ini mentafsir Al-Quran. Maka, lega juga si Rosmah dibuatnya.

Dalam isu Hub - Hiburan ini, `Ularmak Muda' memberi komen berikut. Teguran kepada pemerintah dilakukan secara `senyap' (sir) kununnya agar tidak berlaku mudharat lebih besar. Wah, menegur pemimpin secara terbuka akan mendatangkan `mudharat'? `Hub- Hiburan' terbuka bagaimana? Mana lebih mudharat sebenarnya? Tidak mengapalah, jika mereka ingin menegur pemerintah secara `senyap' (sir), kita biarkan saja kerana itulah kemampuan mereka. Sudahkah si Rosmah ditegur secara `Sir' berkaitan isu fesyen mungkar itu? Apa kesannya terhadap teguran `Sir' dari `Ularmak Muda' tersebut? Ada si Rosmah memohon maaf atau merasa kesal?

Kita biarkanlah `Ularmak Muda' dengan perjuangan `Sir'nya di dalam Umno. Cuma jangan nanti bila berada dalam Solat Berjemaah, kalau Imam tersilap maka puak-puak ini menegur Imam secara `Sir' pula atas alasan bimbang memudharatkan Imam atau makmum yang lain. Aduhh...macam-macam.../mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini