TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 18 November 2010

EZAM SESUMPAH RUGI MASUK UMNO AWAL SANGAT

Justify FullOleh: WFAUZDIN NS

AWAL lagi sudah dijangka bahawa akan muncul Ezam `raja sesumpah' untuk menyanjung Zaid Ibrahim, walaupun Zaid sehingga kini `pengecut' untuk keluar dari PKR. Seperti biasa, raja sesumpah ini pasti `mati' jika tidak menyebut nama DS Anwar. Maka, raja sesumpah tanpa bukti dan hujah mendakwa DS Anwar penipu dan Zaid Ibrahim hebat.

`Penjilat' Najib yang dapat `Senatak' (Senator Katak) ini mendakwa PKR kehilangan Zaid Ibrahim. Benarkah PKR akan rugi atau kehilangan yang amat berharga jika Zaid keluar parti? Ya, kita akan kehilangan seorang tokoh yang gilakan kuasa dan itu kita akui.

Nampaknya Ezam raja sesumpah sudah tidak mampu lagi mencari modal baru untuk mengkritik segala dasar yang dibawa oleh PR. Ceramahnya di Selangor amat menyedihkan walaupun sudah dua siri program `Selamatkan Selangor' dijalankan. Semakin banyak Ezam raja sesumpah berceramah di Selangor, maka semakin pecah tembelang apa yang telah Umno lakukan di Selangor bertahun-tahun dahulu.

Malang sekali, Ezam raja sesumpah telah menyertai Umno. Jika tidak, Zaid ada pilihan untuk melantik Ezam raja sesumpah ini menjadi Ketua Pemuda di dalam parti barunya yang bakal ditubuhkan nanti. Saya ingin mencadangkan susunan jawatan di dalam parti baru Zaid nanti;

Presiden - Tentu lah Zaid.
Timbalan Presiden - Dato Nalla (beliau mesti bubarkan parti beliau yang sudah tidak bernyawa itu)
Naib Presiden - YB Zahrain, YB Zul Kulim, YB Chee Keong
Ketua Pemuda - Jenapala (yang dipecat dari PKR)
Ketua Wanita - Minah `Ronggeng' (pernah jadi calon bebas yang hilang deposit)

Itu adalah bayangan yang saya fikirkan baik untuk Zaid fikirkan. Jika Zaid berhasrat untuk mengambil raja katak Berahim Ali Pasir Mas, saya rasa Zaid terpaksa berani bertanding untuk jawatan Presiden parti barunya itu. Ini adalah kerana mustahil raja katak mahu berada di bawah ketiak Zaid.

Mudah-mudahan Zaid cepat buat keputusan untuk keluar dari PKR. Kepada Ezam raja sesumpah, berusahalah lebih gigih lagi untuk menyerang DS Anwar. Buat DS Anwar pula, syabas kerana tidak melayani `budak' yang suka bermain `kotak' ini kerana tanpa DS Anwar layan pun, Ezam raja sesumpah tersungkur dengan sendirinya./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini