TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Jumaat, 19 November 2010

KENYATAAN BIADAP DARI SI TUA NYANYUK

Oleh: WFAUZDIN NS

AMAT malang bagi MCA kerana mempunyai Presiden yang terlalu bodoh. Chua Soi Lek masih tidak sedar bahawa beliau berada di bumi Malaysia yang di dalam Perlembagaannya menyebut bahawa Islam adalah agama rasmi negara ini.

Orang tua nyanyuk ini mungkin tidak tahu apa-apa tentang adat, kebudayaan dan jauh sekali kepercayaan agama masyarakat di negara ini. Sebab itulah, tidak hairan jika beliau mempunyai skandal seks yang melampau sebelum ini. Tetapi, mahu tidak mahu kita terpaksa terima orang tua ini sebagai pemimpin bagi MCA kerana itu pilihan MCA.

Chua Soi Lek mempertikaikan mengapa kedai-kedai di Kelantan, khususnya di Kota Bharu ditutup sempena Hari Raya Korban. Di Kota Bharu, masyarakat kaum Cina tidak pernah mempersoalkan hari sambutan dan ibadah bagi Umat Islam, bahkan mereka menghormatinya tetapi datang orang tua nyanyuk ini mempertikaikan sambutan Hari Raya Korban.

Di mana suara Perkasa, Pewaris, Pemuda Umno Kelantan, `Ularmak' Muda dan juga `ularmak gila kasyaf' di Kelantan itu? Mana `kasyaf' kamu dengan kelakuan pemimpin MCA yang kamu puja-puja ini? Sudah bisukah semuanya? Perkasa, Presidennya berada di bumi Kelantan, di mana suaranya? Jika sakit pun, masakan tiada seorang pun yang sihat dan mempunyai mulut di dalam Perkasa?

Di bawah, laporan Harakahdaily memaparkan sikap biadap orang tua keparat itu;

Kedai Tutup: Presiden MCA salahkan Aidil Adha
Harakahdaily

KOTA BHARU, 18 Nov: Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek sekali lagi cuba mencetuskan isu untuk membelasah PAS semalam apabila mempersoalkan mengapa kebanyakan kedai di Kota Bharu tutup sempena sambutan Aidil Adha.

“Disebabkan Hari Raya Haji, semua kedai nampak tertutup untuk sambutan ataupun ini adalah arahan daripada majlis tempatan? Ia sunyi di Kota Bharu,” soal Chua di Twitter walaupun sememangnya umum diketahui bahawa sambutan Hari Raya Haji di Kelantan dan beberapa negeri lain adalah jauh lebih meriah berbanding Hari Raya Aidilfitri.

Kenyataan bekas Menteri Kesihatan yang pernah terpalit dengan skandal seks apabila videonya dengan seorang wanita tersebar di khalayak ramai, menerima kritikan keras daripada ahli parlimen Batu, Tian Chua yang menyelar Chua cuba menjadikan cuti sambutan Aidil Adha sebagai satu isu.

Kenyataan Chua turut dibidas oleh para pengikutnya di Twitter sehingga beliau dituduh sebagai seorang ahli politik yang bangkrap idea.

“Reportlah polis. Minta suruhanjaya diraja. Buat demo ke,” cabar seorang pengguna Twitter Noor Azam yang juga kelihatan tersinggung dengan kenyataan Chua.

Ini bukan kali pertama presiden MCA itu menonjolkan kedaifannya terhadap hal-hal berkaitan Islam.

Pada bulan Ogos yang lepas, Chua telah menimbulkan kontroversi apabila mengatakan antara negara yang mengamalkan rasuah terdiri daripada negara yang mempunyai majoriti masyarakat Islam.

Beliau turut mendakwa pertarungan keIslaman antara Umno dan PAS sebagai punca utama negara terperangkap dalam golongan negara berpendapatan sederhana untuk sedekad yang lalu.

Kenyataan Chua tersebut menerima kritikan pedas dari ahli politik kedua-dua sisi dan disebabkan itu, sebagai jalan keluar bekas menteri Kesihatan telah menyalahkan online portal Malaysiakini dan The Malaysia Insider kerana 'salah memetik' kenyataannya.

9 ulasan:

  1. Minta tolong buang gambar "Tokoh Penyelamat Bangsa" di sebelah tu!!!!!

    Penyelamat apa bendenye?

    Seorang tu peminat tegar juborq. Seorang lagi tu pencipta fatwa songsang!!!!

    Penyelamat bangsa? Mana ada. Perosak adale......

    BalasPadam
  2. Artikel ni aku sokong... komen yg kat atas tu baru betul2 agen umngok. Tolong belajar mengenali mana satu umngok.

    BalasPadam
  3. Anon 10:14,

    Jangan le mareeeeeh!!!!

    Tolongle fikir, betul ke kedue-due tu Tokoh Penyelamat Bangsa?

    Hang buat lawak antarabangsa betoi!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. pemimpin seperti ini jadi kesayangan umno dan gerombolannya..sebab pegangan yang sama kot. nasiblah rakyat dibawah umno/bn...tukar patut tukar supaya selamt negara ini.PRU13...penentunya.

    BalasPadam
  5. yg cuba dipertikaikan soi lek adakah kerana perayaan aidil adha, kedai2 "dipaksa" tutup oleh kerajaan negeri..

    kalu ditutup secara suka hati oleh pekedai then takde sape nak bising la, but kalu dipaksa tutup secara mandatory, itu yg dia inginkan penjelasan..

    sbb menda ni tak jd kat negeri2 lain di malaysia..apepasal kat kelantan aje?

    takkan ko ni bebal sgt sampai mcam tu skali wpoden?

    BalasPadam
  6. Bukankah urusan jual beli pada tanggal 1Syawal dan 10Zulhijjah itu haram ?
    Itu pun tak faham ?

    Umur berapa ?

    Yang nak mempertahankan kapior ni kenapa ?



    Ramlee.

    BalasPadam
  7. pemimpin mca umno same je kaki burit.. haramjadah punye cina

    BalasPadam
  8. It's obvious that all these umngok agents spewing venom in this blog are Soi Lek cock suckers

    I'm a local Kelantanese and I can testify that Kelantanese Muslims celebrate Aidil Adha in a fashion that is similar to Aidil Fitri

    Anon 10.14 and 10.23
    It's ok if you don't acknowledge Anwar and Tok Guru as "Tokoh Penyelamat Bangsa
    What I'm puzzled accusing Anwar of being a dubor lover
    That's funny because ur beloved Soi Lek made a video of himself doggy riding someone who is not his wife
    Are you saying Soi Lek is the true "Tokoh Penyelamat Bangsa"?
    POORAH!!!!

    BalasPadam
  9. Tokoh penyelamat bangsa yg sebenar ialah NAJIB ALTANTUYA AL-MONGGOLIA.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini