RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 22 Oktober 2010

CELAKALAH PEREMPUAN PUAKA YANG REDHA PERKARA INI

Gambar-gambar 'Islamic Fashion' kebanggaan Rosmah Mansor


Inilah gambar-gambar yang memaparkan 'Islamic Fashion' kebangaan Rosmah Mansor isteri Perdana Menteri..



Dada hampir terserlah...

"DPPP mengecam sekeras kerasnya tindakan Rosmah Mansor yang didapati menghina syariat Islam dan Nabi Muhammad SAW apabila salah satu fesyen mereka menulis nama Nabi dalam keadaan pakaian itu jelas mendedahkan sebahagian besar aurat mereka.

"Kita desak Rosmah bertaubat dan minta maaf kepada umat Islam secara terbuka," kata Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan.

Katanya, bantahan berkenaan akan diadakan di masjid negeri seluruh Malaysia selepas solat Jumaat, 22 Oktober ini.

Demi Glamor Rosmah Sanggup Hina Islam


SHAH ALAM 21 Okt - Dalam usaha merebut perniagaan global dalam bidang fesyen Islam, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor didakwa memperdagangkan agama dan tidak memperdulikan batasan syarak demi mengapai julukan 'jaguh busana Islam'.

Keadaan ini terserlah apabila beliau sebagai Penaung Festival Busana Muslim menghadiri pertunjukkan fesyen bagi memperagakan pakaian Islam di Monte Carlo, Monaco Ogos lalu bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tetapi bukan nilai budaya kesederhanaan agama yang ditonjolkan tetapi pendedahan aurat yang jengkel dan menjelekkan.
Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama (Bippa) Parti Keadilan Rakyat, Dr Muhammad Nur Manuty berkata Rosmah terpengaruh dengan pendekatan apologetik apabila berdepan dengan isu pakaian cara Islam.

"Rosmah apologetik apabila cuba memperkenalkan fesyen islam di dunia Barat. Baginya kalau Barat ada fesyen, Islam pun ada fesyennya tersendiri. Justeru itu beliau gagal memahami apa yang dilakukan tanpa merujuk kepada pakar agana dan syariah apakah batasan sesuatu itu sehingga boleh membawa kepada perbuatan menghina Islam.

"Malah dalam usaha hendak mempromosi agendanya Islam di gunakan seweang-wenangnya," tegas Dr Muhammad









Puteri UMNO mungkin gemar fesyen begini..


Belakang yang terdedah..

Beberapa keping gambar yang diambil semasa pertunjukan fesyen tersebut telah dipaparkan dalam blog dan laman web yang mempamerkan wanita Barat memakai apa yang dianggap busana Islam tetapi tidak langsung mencerminkan keadaaan sebenar.







Perhatikan bagaimana nama Nabi Muhammad SAW ditulis..

Malah seorang peragawati memakai gaun panjang yang jarang dengan logo bertulisan Arab di dada dengan nama Nabi Muhammad SAW dalam posisi terbalik.

Pertunjukan fesyen yang dinamakan 'Islamic Fashion Festival (IFF) Gala Dinner and Fashion Show' diadakan di Monaco Sporting Club, Monte Carlo pada 10 Ogos lalu yang turut di hadiri Prince Albert II, penguasa Prinsipaliti Monaco.

Sejak dimulakan pada 2006, IFF telah mengadakan pertunjukan di Jakarta, Dubai, Abu Dhabi dan New York dengan memperagakan hasil karya fesyen lebih 200 pereka.







1 ulasan:

  1. betina tu dah memang celaka... semuga Allah melaknat betina ini... agar menjadi pengajaran kepada yang menyokongnya supaya kembali kepada jalan kebenaran.

    BalasPadam