TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Jumaat, 22 Oktober 2010

KES LIWAT II - DUNIA TERUS KECAM

Liwat II: IPU kecam, mahu kes Anwar dihentikan
Hafiz Yatim
Okt 21, 10


Perbicaraan liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dikecam oleh Kesatuan Antara Parlimen (IPU) dalam resolusi yang diluluskan pada mesyuarat lembaga badan itu 6 Oktber lalu.

IPU yang memerhatikan dengan teliti kes perbicaraan itu berkata terdapat kecacatan dan kesangsian serius berhubung dakwaan ke atas ketua pembangkang itu.

Menurut resolusi yang diluluskan pada sesi ke-187 badan itu, antara faktor yang menyumbang kepada ketidak-yakinan terhadap aspek ketelusan berkaitan kes itu termasuk Anwar disabitkan dengan pertuduhan hanya ketika beliau aktif semula dalam arena politik.

"Fakta yang menunjukkan pihak yang menuduh (Mohd Saiful Bukhari Azlan) berkunjung ke kediaman timbalan perdana menteri ketika itu serta bertemu seorang pegawai polis berpangkat assisten pesuruhjaya polis menguatkan lagi persepsi kes tersebut bermotifkan politik.

"Juga pembabitan peguam negara dalam kes pertama yang dihadapi Anwar serta penglibatan beliau dalam kes yang sama bagi kali kedua serta penolakan semua permohonan mendapatkan dokumen dan bukti secara sistematik dan dakwaan hubungan intim antara pengadu utama dan pendakwa raya menjadi faktor kuat kes ini timbul atas pertimbangan politik," kata kenyataan IPU hari ini.
Resolusi itu adalah berdasarkan laporan daripada peguambela British - Mark Trowell yang memantau kes berkenaan dan mengemukakan laporan 24 muka surat kepada IPU.

Menurut IPU, pasukan pendakwaan juga dicemari dengan hubungan romantis yang terjalin sehingga ke tahap perbicaraan harus dihentikan.

Badan itu juga berpendapat prosiding yang telah terjejas tidak harus diteruskan kerana ia tidak akan menegakkan prinsip keadilan.

"Walaupun pihak pembelaan telah berkali-kali meminta kes terhadap Anwar digugurkan atas alasan yang diberikan, (namun) mahkamah tetap mahu meneruskan perbicaraan. Oleh itu IPU akan memastikan pemerhati akan memantau perjalanan kes sekurang-kurang semasa prosoding yang penting," kata IPU lagi./Malaysiakini

2 ulasan:

  1. hahaa...konspirasi, konspirasi..

    ko balun bontot org, ko kata konspirasi..pandai jugak si saiful menggoda si juburi ni sampai lepas klimaks ke jubor saiful, baru sedar yg najib pasang jerat iaitu saiful..

    jumpa PM je, konspirasi..Jumpa Nuar juburi tak pulak konspirasi..

    kalu betul2 teliti perjalanan kes, nape satu pun tak mention psal penemuan sperm nuar kat dalam bontot si seful tu weii?

    bukti persepsi jugak yg dia pilih..ape ke bangang FUCKATAN RAKYAT NIH?

    adoi..

    BalasPadam
  2. Tanpa nama di atas berfikir pakai otak lembu...rumput kering pun di makan sebab buta warna. Yang seekor ni lagi teruk....betul ke sperma anwar????takat sperm....mat banggla pun boleh derma.....lepas tu 3 hari tak berak...kau gila ke????nak tipu pun patut-patut le !!!!Yang aku hairan....pendakwaa ni pun satu hal...apa ke bodoh sangat sampai boleh percaya dengan fakta ni. Kalaulah standard pendakwaa kat malaysia macam ni....rakyat malaysia dalam bahaya....Nasihat aku kepada pendakwaa...buat kerja betul-betul sebagaimana yang diikrar semasa mula memegang jawatan tu...sebab dek duit dan kuasa...kau gadai maruah ibu yang mengandungkan kau tu...sperm yang baik masuk universiti jadi pendakwaa baik...sperm yang kotor...masuk universiti jadi pendakwaa penyangak...sama standard dengan Botak Chin...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini