RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 17 Oktober 2010

MEDIA CINA LEBIH `JANTAN' DARI MEDIA HAPRAK

DEMO : MEDIA CINA LEBIH BERANI DAN TELUS

Demonstrasi menentang perobohan Surau dan PASTI di hadapan Masjid Bukit Katil semalam mendapat liputan meluas media berbahasa Mandarin. Sebaliknya tidak ada satupun media Melayu yang berani menyiarkannya.

Akhbar Nanyang Siang Pau, Sin Chiew Daily, China Press dan lain-lain menyairkan berita bantahan rakyat ini dengan laporan yang lengkap serta gambar berwarna-warni.


Terbukti media berbahasa Mandarin lebih telus, peka, berani dan bersedia membela rakyat sedangkan media melayu hanya membodek kerajaan.

Berita-berita penganayiaan dan kezaliman yang dialami rakyat tidak disiarkan sebaliknya hanya berita kebaikan kerajaan BN yang sering menghiasi dada-dada akhbar mereka.

Sudah sampai masanya media cetak Melayu ini diboikot dan dipulaukan kerana ternyata ianya langsung tidak peka kepada masalah rakyat sebaliknya tunduk dan patuh membuta tuli kepada kerajaan BN.

Saya juga menyanjung portal berita internet seperti Malaysiakini dan harakahdaily yang sentiasa melaporkan berita yang telus, tepat demi kesejahteraan rakyat

Sumber: http://mutaligat.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan