TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 18 Oktober 2010

MEMO TAUBAT - AWAS, ASKAR UPAHAN PKR

Mohd Ali Hashim

PENANTI, 17 Okt: Pengerusi PKR Negeri Pulau Pinang, Datuk Dr Mansor Othman menyifatkan tindakan sekumpulan pemuda yang mendakwa menyerahkan memorandum taubat kepada ibu pejabat Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah kerja orang jahat yang kecewa.

Beliau berkata demikian semasa ditemui selepas menyampaikan sumbangan bagi meraikan 105 orang bakal jemaah haji dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh, petang tadi.

"Mereka ini adalah orang upahan yang telah diasuh untuk mencemarkan imej baik Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini bukanlah perkara baru yang berlaku setelah melihat kekuatan yang ada pada PKR semakin menggugat kekuatan Umno dan Barisan Nasional (BN).

"Dakwaan mereka adalah sebagai mengisi kehendak orang atasan bagi memenuhi hasrat mencemarkan Pakatan Rakyat (PR) menjelangnya pilihan raya kecil Galas dan Batu Sapi. Tidak menghairankan banyak lagi desperado yang akan muncul sepertimana skrip yang telah mereka rancang, " ujarnya yang juga Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang.

Semalam sekumpulan pemuda yang mendakwa dari Cabang PKR Pulau Pinang dan Perak telah menyerahkan memorandum taubat meminta Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya segera bertaubat.

Memorandum satu muka surat itu didakwa telah dihantar oleh 60 ahli dari tiga cabang yang mewakili Pulau Pinang dan Perak.

Namun begitu, Mansor berkata bahawa sebenarnya hanya enam orang sahaja yang mengiringi menghantar memorandum tersebut. Manakala Nor Hilmi Ismail yang mendakwa mewakili 3 cabang PKR adalah anak kepada seorang pegawai khas Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim.

"Mereka ini bukannya ahli PKR dan tindakan ini adalah dipercayai didalangi oleh sebahagian dari mereka yang kalah dan kecewa dalam mencapai hasrat mereka.

“Oleh kerana itu satu siasatan akan dilakukan bagi memastikan kesahihan dakwaan keahlian mereka terlebih dahulu sebelum sebarang tindakan susulan dilakukan," tambahnya lagi.

Mansor menyangkal dakwaan pihak terbabit dan menyeru masyarakat supaya tidak terpengaruh dengan fitnah dan tohmahan yang semakin liar cuba direncanakan oleh pihak lawan bagi menimbulkan kekeliruan dalam masyarakat.

Menurutnya lagi, menjelang pilihan raya kecil Parlimen Batu Sapi dan Dun Galas, maka pelbagai dakwaan akan timbul sepertimana yang pernah berlaku sebelum ini, termasuklah keluar parti beramai-ramai dan pengakuan sumpah palsu yang sudah menjadi lumrah dan mainan Umno BN./Harakahdaily

4 ulasan:

  1. Ini aku kurang setuju bila bangkang saja mesti keje UMNO,Ala bro open la sikit apa depa kata tu betul bukan susah pun nak buat kejap saja sumpah saja kalau tak ada ulamak malaysia yang tak layak panggil saja orang luar tak susahkan.Jangan la pusing2 cerita aku pasti dengan cara ini terduduk UMNO tak leh nak jawab lagi.Erti kata berani kerana benar bukan lawan dimahkamah saja.

    BalasPadam
  2. hmmm kalau nak komen pun janganla guna ANONYMOUS... mmg UMNO punya kerja nak wat mcmana lagi....

    BalasPadam
  3. bukan gitu..memang dah bangsa tak reti2 tanda rakyat dah meluat tu..janganlah nak buat kerja bukan2..itulah tiada akal namanya.yang penting PRU13 ajor UMNO/BN...sayonara

    BalasPadam
  4. Aku pelik, masih ada org Islam yg tak tau camne nk laksana hukum bersumpah ikut Islam. Dia ingat bila kena tuduh je mesti bersumpah abis kes. Anwar telah cuba nak bawa kes itu ke mahkamah syariah ikut cara Islam, tapi mengapa pemimpin Umno halang dan mohon batalkan kes kat mahkamah syariah? Di mahkamah syariah lah ada peluang utk sesiapa melakukan sumpah atas perintah hakim mahkamah syariah. Ingat sumpah boleh dipersendakan ke?

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini