TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Sabtu, 23 Oktober 2010

ULARMAK MUDA DALAM UMNO MULA TERPALIT `NAJIS' DALAM `TONG NAJIS'

Oleh: WFAUZDIN NS

AKHIRNYA Pembangkang terutamanya PAS yang kena belasah oleh `Ularmak Muda' Umno apabila PAS mengkritik dan menentang penganjuran `Festival Busana Islam' (IFF) yang melibatkan bini Najib si Rosmah. Seperti yang kita jangkakan, `ularmak' Umno ini menyalahkan PAS kerana `tidak tarik tangan' si Rosmah dan `menasihat' beliau. Itulah yang Islam ajar, kata si `ularmak' ini. Baca sini.

Bukan salah si Rosmah, katanya. Si Rosmah hanya `Penaung', yang salah `Penganjur'. Lihatlah betapa `ularmak' ini mempertahankan si Rosmah. Beliau mengaku tidak bersetuju penganjuran itu dikaitkan dengan Islam, tetapi untuk menunjukkan `ularmak' ini tidak bersetuju, maka disebutlah sang Rosmah `tidak bersalah' kerana dia hanya `Penaung'. Jika begitu hukumnya, bolehlah kita menjadi `Penaung' syarikat Judi, kilang arak dan pelacuran kot.

`Ularmak' muda yang duduk dalam `tong najis' cuba untuk mencuci najis di dalam tong berkenaan. Awal mula kita sudah lihat bagaimana najis terpalit di sebahagian tubuhnya. Pecayalah, tidak lama lagi seluruh tubuh si `ularmak' ini dipenuhi najis. Siapa di antara mereka sekarang sedang `menarik tangan' si Rosmah dan memberikan nasihat umpama si bapa beri nasihat kepada anak yang belum `mumayyiz'. Cubalah, jika ada keberanian `ularmak' itu untuk mendekati Rosmah, jauh sekali untuk menasihatinya.

Pendekatan PAS waktu ini amat lembut untuk menegur bini Najib yang semakin jauh terpesong itu. Cara demontrasi aman dan menghantar memorandum itu kasar sangatkah? Mana lebih kasar dengan semburan air kimia atau belantan di kepala oleh FRU? Beranikah `ularmak' ini memberi jaminan bahawa Rosmah bersedia untuk menerima tazkirah dari PAS tentang isu ini? Jika ada jaminan, saya percaya PAS sanggup bersemuka dengan Rosmah malahan lakinya Najib itu. Kalau `ularmak' dalam Umno itu pun tidak dapat mendekati Rosmah dan menasihatinya, masakan PAS dapat berbuat demikian. Jika `ularmak' muda itu sudah pun berjumpa Rosmah, mengapa Rosmah tidak mematuhi nasihat dari `ularmak' muda itu?

Nampaknya memang jelas, tepat seperti yang kita jangkakan bahawa kehadiran `ularmak' muda di dalam Umno hanyalah untuk mempertahankan sang Rosmah. Di dalam perhimpunan Umno di PWTC, di depan Najib, mereka mempertahankan Rosmah. Oleh itu, apa lagi ahli-ahli Umno mahu tunggu? Siapa lagi yang mereka boleh harapkan untuk membela Islam di dalam Umno? Jika mereka benar-benar cintakan Islam, mereka wajib keluar dari Umno sertamerta./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini