RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 22 Oktober 2010

HINA ISLAM - DI MANA SUARA PENASIHAT AGAMA PM DAN ULAMAK MUDA ?


Khairul Izwan
Kita sering menuding jari kepada amerika dengan menyatakan bahawa AS adalah kepala pengganas dunia. AS berlagak sebagai polis dunia dalam misi untuk mengamankan dunia. Pemimpin- pemimpin negara Malaysia juga tidak terkecuali merujuk AS sebagai polis dunia. Kini polis dunia itu telah berusaha membersihkan imej Islam dengan mengikis islamophobia.

Usaha itu telah di sahut oleh perdana menteri sendiri. Perdana menteri berusaha mengikis Islamophobia ini. Antara langkah awal perdana menteri mengikis islamophobia ini ialah, menghantar Rosmah mansor menuntut ilmu bagi memulihkan gejala sosial buang bayi ke Belgium. Ini menunjukkan keterbukaan kerajaan Malaysia merujuk Negara bukan Islam sebagai rujukan utama. Padahal semua ummat Islam sedia maklum bahawa Al-quran dan As-sunnah sebagai rujukan utama. Sabda nabi “ aku telah tinggalkan dua perkara kepada kamu, kamu tidak akan sesat selagi mana kamu berpegang kepada kedu-duanya iaitu kitabullah dan sunnaturrasul”.

Tetapi mengapa gejala sosial sering berlaku dalam Negara kita. Kenapa gejala Islamophobia itu wujud? Kerana kerajaan sendiri tidak merujuk Al-quran dan As-sunnah. Mereka merujuk barat. Mereka merujuk Negara lain. Sepatutnya mereka merujuk Al-Quran terlebih dahulu. Adakah mereka tidak yakin Al-Quran itu sebagai penyelesai masalah? Adakah mereka menolak Al-Quran? Kitab mukjizat nabi Muhammad. Jawapanya, mustahil mereka dapat merujuk Al-Quran sekiranya dasar parti mereka bercanggah dengan Islam.

Beginikah pemimpin yang kita mahukan? Islamnya pada luaran, tapi perlaksanaan mengikut jahiliyyah. Kini, Najib dan Rosmah Mansur lebih terbuka fikiran mereka. Rakyat berterima kasih banyak kerana telah membuka mata rakyat bahawa fesyen show Islam itu lebih terbuka dan lebih terdedah. Sangat hairan bagaimana seorang yang tidak berfesyen seperti garis- garis Islam dapat menganjurkan sebuah program diberi nama “ Islamic Fashion Show ”. Sangat menarik dan sangat hebat. Rupa- rupanya, program tersebut menggayakan pelbagai fesyen.

Fesyen yang menepati cita rasa penganjur seperti Rosmah Mansor. Hal ini ibarat menempah tiket ke neraka. Terima kasih buat penganjur kerana membuka mata rakyat bahawa pemimpin Negara sekarang adalah jelmaan Mustafa Kamal Attarturk. Program tersebut telah menghina nama dan imej islam. Inilah petanda- petanda bahawa kejahilan agama berleluasa. Kalau dia jahil sendiri tak apa tapi, sekarang ini, dia nak bagi semua orang jahil sama macam dia. Sesat orang-orang macam ini. Sama taraf macam ayah pin. Bahkan lebih teruk dari binatang ternakan.

Ramai- ramai kita bantah tindakan melampau menhina dan memfitnah Islam ini. Di mana golongan dan penasihat agama kepada perdana menteri. Adakah mulut mereka di bisukan. Kenapa dibiarkan program menghina Islam berjalan. Kenapa? Persoalan yang sering di putarkan. Jika mereka masuk ke tangki najis, pasti najis tersebut akan terpalit. Pasti badan juga akan busuk. Bantahan tetap bantahan. Kita tukar kerajaan dalam PRU-13 nanti sebagai bantahan kepada penghina Islam. Semoga Islam terus gemilang dan tetap tinggi menjulang./Harakahdaily

3 ulasan:

  1. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Kenapa PAS pusat tak buat lapuran polis?
    Kenapa Dewan Pemuda PAS Pusat tak buat lapuran polis?
    Kenapa Dewan Ulama'PAS Pusat tak buat lapuran polis?
    Kenapa Dewan Muslimat PAS Pusat tak buat lapuran Polis?
    Kenapa Ketua Penerangan PAS Pusat tak buat lapuran polis?
    Kenapa AJK PAS Pusat tak buat lapuran polis?
    Kenapa Ahli Parti SeMalaysia tak buat lapuran polis?
    Di mana golongan dan penasihat agama kepada Presiden PAS. Adakah mulut mereka di bisukan. Kenapa dibiarkan program menghina Islam berjalan. Kenapa? Persoalan yang sering di putarkan. Jika mereka masuk ke tangki najis, pasti najis tersebut akan terpalit. Pasti badan juga akan busuk. Bantahan tetap bantahan.Semoga Islam terus gemilang dan tetap tinggi menjulang walaupun pemimpin PAS membisu. hj jamaludin

    BalasPadam
  2. Mana mufti2 mufti laknat yang diberi kuasa oleh umgok... semua takut dengan umgok bukan takut dengan Allah S.W.T. semoga Allah S.W.T. melaknat mufti2 ini ats perbuatan mereka yang menyesatkan masyarakat dan ummah..

    Ulama muda nak glamer jer... bodek kuat2 sikit nanti boleh jadi calon mufti laknat

    BalasPadam
  3. Ape la tak tau pkembangan...bukankah PAS dah nak siapkan memorandum nak hantar ke JAKIM malahan mengadu dengan DYMM SPB YDP Agung? Itu pun tengok le nanti apa pkembangan....dan Rosmah bebasss sebebas-bebasnya....

    BalasPadam