RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 15 Julai 2010

IBRAHIM ALI SUDAH `BERAK' MERATA-RATA....

Presiden PERKASA, Ibrahim Ali menuding jari terhadap MerdekaReview, yang dikatakannya laman internet yang menyiarkan kecaman dan bahasa-bahasa yang biadap, kurang ajar, serta tuduhan yang macam-macam.

"...kalau kita buka dalam blog, twitter ke, portal ke... Saya boleh tunjuk bukti, dalam website MerdekaReview, bukan main lagi kecaman-kecaman, bahasa-bahasa yang biadap, kurang ajar, samseng...menuduh macam-macam. Tapi kita tidak mengambil reaksi yang emosi. Kita hanya memberi reaksi kalau ada perkara-perkara yang kita anggap bertentangan dengan dasar kebangsaan negara atau perlembagaan negara," katanya dalam satu sidang media di lobi parlimen, hari ini.

Bagaimanapun, Ibrahim Ali (gambar kiri) tidak mengulas lanjut mana-mana tulisan dalam MerdekaReview yang dituduh itu.

Sebelum ini, MerdekaReview menterjemah dan menyiarkan beberapa kenyataan media Pemuda MCA yang menyelar PERKASA, berikutan laporan Suara PERKASA yang mahu Ketua Pemuda MCA ditahan di bawah ISA (Akta Keselamatan Negeri). Lantaran daripada itu, beberapa orang pemimpin PERKASA telah membuat laporan polis terhadap Pemuda MCA, atas tuduhan menghasut.

Ibrahim Ali turut membidas pemimpin pembangkang yang kononnya mengambil kesempatan dalam isu "PERKASA Cina", yang dicadangkan oleh Naib Presiden MCA, Donald Lim sebelum ini. Beliau melihat kenyataan pembangkang sebagai "gimik" politik untuk melaga-lagakan pimpinan dalam negara dan kerajaan berhubung dengan isu yang dibangkitkannya.

Ahli parlimen Pasir Mas ini juga mengecam media internet, termasuk Malaysian Insider dan Malaysiakini, malah akhbar Star yang dikatakan mempunyai agenda masing-masing untuk melaga-lagakan pihak-pihak tertentu. "Sebab kita tahu, siapa-siapa tuan punya di belakang website ini, yang selama ini pun sudah terlibat dengan pelbagai kontroversi," tambahnya.

PERKASA bukan penghalang 1Malaysia

Jelas, Ibrahim Ali tidak berpuas dengan tuduhan "perkauman" yang dilontarkan ke arah PERKASA, "Tidak pernah PERKASA menimbulkan sebarang isu-isu perkauman selain daripada mencanggah, atau pun memberi respon, kepada kenyataan-kenyataan pihak tertentu yang kita anggap bertentangan dengan perlembagaan negara."

Malah, Ibrahim Ali menyanggah tuduhan bahawa PERKASA adalah batu penghalang kepada konsep "1Malaysia", gagasan daripada Perdana Menteri Najib Abdul Razak.

"Saya nak mengulangi bahawa konsep 1Malaysia adalah satu gagasan di bawah kerangka perlembagaan negara. Konsep 1Malaysia bukan Malaysian Malaysia. Tetapi ada pihak sekarang ini mengambil kesempatan menterjemah 1Malaysia seolah-olah Malaysian Malaysia..."

Beliau menyambung, "...iaitu apabila kita mempertahankan kepentingan Melayu dan kaum bumiputera mengikut perlembagaan, mereka mengatakan ini penghalang kepada 1Malaysia. YAB Perdana Menteri telah berkali-kali mengulangi penjelasan dan pendirian mengatakan bahawa 1Malaysia adalah satu dasar, satu konsep, satu falsafah yang tertakluk kepada kerangka perlembagaan negara, berbeza dengan Malaysian Malaysia."

"Jadi di sini, PERKASA bukan penghalang kepada 1Malaysia. Malah kita pendukung yang paling kuat tetapi berteraskan kepada kerangka perlembagaan negara yang disebut, yang dijelaskan oleh YAB Perdana Menteri," tegasnya./

Sumber dan seterusnya di MerdekaReview

Tiada ulasan:

Catat Ulasan