TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Ahad, 28 November 2010

JIKA PEMECATAN JENAPALA JIKA TIDAK SAH, PARTI BOLEH SAHKAN

Oleh: WFAUZDIN NS

SAH atau tidak `pemecatan' ' Jenapala dari PKR? Benarkah surat pemecatan yang didakwa sah oleh Setiausaha Agung PKR itu merupakan surat palsu seperti yang didakwa oleh bekas Setiausaha Agung PKR yang kini diluar PKR itu?

Jenapala mendakwa beliau tidak pernah dipecat dari parti. Jenapala juga mengapalai demontrasi di depan Ibu Pejabat PKR untuk menunjukkan protes terhadap pemilihan di dalam PKR baru-baru ini. Di dalam protes itu, terdapat sepanduk yang memburukkan Ketua Umum PKR dan individu di dalam parti. "Anwar `Love' Azmin" adalah sebahagian dari sepanduk yang terdapat di dalam demontrasi yang diketuai oleh Jenapala.

Manusia ini juga amat berminat untuk diwawancara oleh media haprak seperti TV 3 dan Utusan bagi meluahkan perasaan beliau terhadap parti bahkan memburukkan DS Anwar. Sebenarnya, bukan beliau seorang yang tidak berpuas hati terhadap pemilihan, tetapi mereka yang lain termasuk beberapa calon yang menawarkan diri bertanding jawatan tinggi di dalam parti pun ada yang tidak berpuas hati. Namun, mereka ini tidak berbuat kerja bodoh seperti Jenapala. Itu bezanya manusia cerdik dengan manusia bodoh.

Saya tidak mahu ulas samada Jenapala ini sah atau tidak dipecat dari PKR. Biar mahkamah yang menentukan setelah adanya aduan dibuat kepada pihak Polis. Jika ditakdirkan, Jenapala dipecat dari parti terbukti tidak sah, maka sukalah saya beri pandangan agar pemecatan itu disahkan. Ini adalah kerana Jenapala tidak layak berada di dalam parti sebagaimana Zaid juga. Masalah teknikal lain cerita, hakikatnya Jenapala tidak diperlukan oleh parti sebenarnya.

Bagi saya, seandainya pagi ini mahkamah memutuskan bahawa Jenapala masih sah sebagai ahli PKR, parti boleh memecat beliau sebelah petangnya nanti. Perkara yang tidak sah, boleh disahkan. Jika sememangnya benar keputusan pecat Jenapala itu adalah sah, Alhamdulillah./wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. Kau ni memang bodohlah. Kes bukan sebab dia dipecat ke tidak tetapi cara dia kononnya dipecat yg tidak mengikut prosidur. Kemudian pula apabila ditanya (confront) serta merta dibuat pula surat pecat palsu.

    Kau ni menulis pun macam orang bodoh. Bawak bertenang dan gunakan orak untuk berfikir sebelum menulis. Bukannya menulis membabi buta semata-mata hendak menunjukkan sokongan yg membabi-buta.

    Kena bayar pun jaga lah sikit integriti tu.

    BalasPadam
  2. Tanpa nama diatas:
    Kata orang bodoh. Enkau tu lagi la amat-amat BODOH...nak buat blog sendiri pun tak Tau ada hati kata orang bodoh. Kalu ada apa nama blog kau.

    KawuBungul

    BalasPadam
  3. Tuan WF. Jangan ambil hati Tanpa Nama 11:27 tu. Pengecut, Anak Haram pun ada nama. Kau yang nak sokong biawak Jana buah pala tu pasal apa? Biawak tu yang tak cukup sirih, kau yang tolong kunyah ke? Sammey Malu pun tak layan biawak Jana buah pala tu, inikan parti Keadilan yang asalnya membela Anwar dari dizalimi bersama darah dan keringat. Bukan ditubuhkan untuk bela Sammey Malu ya! suruh dia pergi buat demo bersama GAS lagi baik! Dia bukan Majlis Tertinggi PKR, biar dia saman, lepas PRU13, kita bagi dia makan tahi bersama kaki biawak!

    BalasPadam
  4. Wan, biaq pi lah kat Tanpa Nama 11:27 tuu, dia kurang cerdik tuu, maaf kan dia. kita berdoa supaya dia gunakan akal yg Allah berikan untuk membuat penilaian yg adil dan waras.

    BalasPadam
  5. Takpe. dia salah faham tu. Dlm tulisan tu saya dh sebut soal sah atau tak, biar mahkamah tentukan. Kalau mmg benar tidak sah, mmg wajar parti boleh sahkan pemecatannya atas tindakan beliau yg tidak beradab. Mungkin yg komen tu tadi tak baca penuh kot apa yg saya tulis...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini