RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 30 November 2010

Pas tanya, siapa punca




IPOH - Dewan Pemuda Pas Negeri melihat trend Barisan Nasional (BN) meletakkan punca perpecahan hanya kepada Pakatan Rakyat (PR) semata-mata tanpa melihat apa yang berlaku dalam parti itu sebenarnya adalah satu perpecahan yang nyata.

Naib Ketuanya, Salman Saleh berkata, kenyataan Naib Pengerusi Jawatankuasa Pemuda BN yang juga Ketua Pemuda Parti Progresif Penduduk (PPP) Negeri, Mustafar Rahadi yang meletakan punca perpecahan umat Islam daripada Pas dilihat sebagai tidak relevan.

Menurutnya, persoalan kenapa Mustafar tidak memilih UMNO, tetapi menyertai Parti Progresif Penduduk (PPP) sebagai ideologi politiknya.

“Dewan Pemuda Pas menyarankan agar Mustafar menyertai UMNO bagi membuktikan bahawa tiada perpecahan sendiri dalam BN. Sudah tentu juga ahli Melayu dalam parti Gerakan perlu menyertai UMNO bagi mengelakkan perpecahan,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Salman berkata, sebagai sebuah parti Melayu dalam BN, sudah tentu keahlian mana-mana parti itu perlu menjadikan UMNO sebagai keutamaannya.

“Dewan Pemuda Pas mengambil peluang mengalu-alukan pertemuan dengan Pemuda PPP Negeri dalam masa terdekat jika ingin mendapatkan penjelasan berkaitan Islam.

“Kami bersedia memberikan penjelasan agar segala salah faham dan kekaburan dapat dijernihkan semula serta berharap akan menjadi kenyataan,” katanya./Sinar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan