RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 11 Disember 2010

HARAKAH TIDAK MINTA MAAF, MENGAPA ADUN INI MAAFKAN?

Oleh: WFAUZDIN NS

ADUN Pulau Betong, Muhamad Farid Saad secara tiba-tiba memaafkan Harakah dan enggan meneruskan samannya terhadap akhbar milik PAS tersebut. Pelik, bila masa pula Harakah mohon maaf pada Adun tersebut, bahkan Harakah bersedia untuk berdepan dengan Adun berkenaan di mahkamah agar lebih banyak pendedahan akan dapat dilakukan. Tentu ada sebabnya Adun tersebut `kecut perut' untuk meneruskan samannya. Baca di sini.

Pada 23 November lalu, Muhamad Farid dilaporkan berkata beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Harakah jika akhbar berkenaan gagal memohon maaf dalam tempoh 14 hari. Muhamad Farid mendakwa Harakah telah memutar belit kenyataannya dalam forum bertajuk "Isu Penghakisan Tanah Melayu Pulau Pinang: Apakah Jalan Penyelesaian anjuran Yayasan Bina Ilmu Pulau Pinang" pada 10 November lalu. Kini, beliau tidak berani untuk meneruskan tindakannya dan `memaafkan' Harakah yang tidak pun bersalah di dalam laporannya. Lucu sungguh.

Inilah wajah pemimpin Umno, kununnya mahu tunjuk berani tetapi apabila melihat pihak lain lebih berani, mereka menjadi orang paling pengecut. Jika beliau benar, teruskan saja saman itu kerana Harakah pun mengalu-alukan saman tersebut untuk melihat `siapa yang kena'. Rakyat khususnya di P.Pinang juga mahu tahu siapa yang benar di dalam isu tersebut. Jika sekadar menafikan, kemudian mengugut Harakah dengan saman, lepas itu `cabut lari' lebih baik tidak payah menjadi Adun yang mengaku pejuang rakyat.

Tahniah buat Harakah kerana berjaya menewaskan musuh tanpa bertanding. Kali ini Harakah berjaya `membogelkan' Adun ini. Buat Adun berkenaan, simpan sahaja `maaf' kamu itu dan kamu sepatutnya memohon maaf kepada orang-orang Melayu di P.Pinang kerana tidak berupaya menjadi pemimpin Melayu yang berani./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan