RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 9 Disember 2010

SYABAS PASUKAN BOLA SEPAK MALAYSIA

Oleh: WFAUZDIN NS

KALI ini mahu bercerita pasal bola pula. Ucapan tahniah tim bola sepak negara yang berjaya melangkah ke perlawanan Separuh Akhir Piala AFF Suzuki. Walaupun kejayaan itu atas `ihsan' Indon yang berjaya menewaskan Thailand 2-1, namun kejayaan itu juga adalah kerana kemenangan besar Malaysia ketika menewaskan Laos 5 - 1.

Pada perlawanan Separuh Akhir yang akan diadakan secara timbal balik nanti, Malaysia akan bertemu dengan Vietnam pada 15 Dis ini di Stadium Bukit Jalil. Jika dilihat kepada prestasi Pasukan Bola Sepak Negara sewaktu di Sukan Asia baru-baru ini, kita mungkin boleh menewaskan Vietnam. Amat penting buat negara untuk menang besar di Bukit Jalil sebagai modal ketika berkunjung ke Vietnam nanti.

Apa yang merisaukan saya ialah di bahagian pertahanan yang masih lemah. Boleh dikatakan hampir kesemua jaringan yang membolosi gawang pintu gol kita sepanjang kejohanan ini berpunca dari kelemahan di bahagian Pertananan. Bahagian serangan masih boleh dibanggakan setakat ini terutamanya Norshahrul Idlan Talha dan juga Amri Yahya di bahagian tengah.

Marilah kita turun beramai-ramai ke Stadium Bukit Jalil nanti untuk memberikan sokongan kepada pasukan negara. Sudah lama kita impikan maruah bola sepak negara dapat dipulihkan. Tahniah sekali lagi buat Tim Bola Sepak Malaysia./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan