RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 9 Disember 2010

ADUAN PEMILIHAN PKR - JANGAN REMEHKAN JANJI YANG TELAH DIBUAT

Oleh: WFAUZDIN NS

PEMILIHAN di dalam PKR telah lama berakhir. Pimpinan PKR juga telah berjanji akan mengambil tindakan ke atas semua aduan sepanjang pemilihan yang lalu dan nampaknya semua ahli menerima janji yang dibuat oleh pimpinan parti. Adakah siasatan yang dikatakan akan dilakukan itu masih berjalan atau pun sudah selesai?

Jika ianya masih berjalan, kita mengharapkan agar siasatan dapat dilakukan secepat mungkin. Semua ahli menanti dengan penuh keyakinan dan kepercayaan hasil dari siasatan tersebut. Parti diharapkan tidak meremehkan janji-janji yang telah dibuat. Sekiranya pihak yang berkenaan gagal menunaikan janji-janji tersebut, maka bagaimana kita mahu meletakkan kepercayaan terhadap pemilihan di masa akan datang?

Salah satu cara untuk PKR menutup mulut pemimpin Umno dan media mereka yang sering menuduh kita tidak telus di dalam pemilihan adalah dengan cara melakukan siasatan secara telus dan mendedahkan hasil siasatan tersebut. Jika terbukti berlakunya penyelewengan, maka tindakan ke atas pelaku mestilah dibuat dan keadilan kepada mangsa penyelewengan juga mestilah diberi.

Parti tidak boleh menganggap ahli-ahli lupa kepada janji-janji mereka. Sampai bila parti mahu menuduh ahli-ahli tidak setia kepada parti jika parti pun tidak setia kepada janji-janji yang telah dibuat. Mudah-mudahan pihak yang dipertanggungjawabkan di dalam parti menjalankan tugas mereka dengan jujur dan adil. /wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. assalamualaikum...
    minta sahabat link kan blog ini...
    http://lagenda-cinta.blogspot.com/
    terima kasih

    BalasPadam