RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 6 Disember 2010

KERAJAAN NEGERI SELANGOR DAN PARTI HARUS AMBIL TINDAKAN TEGAS KEPADA EXCO ATAU ADUN INI

Oleh:WFAUZDIN NS

BENARKAH ada beberapa Exco dan Adun PR yang tidak hadir semasa Perhimpunan Kempen `Selamatkan Air Kita' di Masjid Negara Ahad lepas? Jika benar, dan jika mereka tiada alasan atau sebab yang kukuh, ini merupakan satu tindakan sabotaj terhadap usaha Kerajaan Negeri dan mereka bolehlah dianggap sebagai Wakil Rakyat yang tidak bertanggungjawab langsung.

Saya mohon agar Kerajaan Negeri Selangor serta pimpinan PR menyiasat perkara ini. Sekiranya mereka sengaja untuk tidak hadir tanpa alasan yang kukuh atau keuzuran, maka tibdakan tegas Justify Fullperlulah diambil samada melucutkan jawatan mereka di dalam Kerajaan Negeri atau jawatan di dalam parti. Tindakan mereka memalukan Kerajaan Negeri dan parti mereka, di mana rakyat marhaen sendiri sanggup bersusah payah untuk turun berhimpun sehingga ada yang dikasari dan ditahan, sedangkan Exco atau Adun-Adun ini boleh bersenang lenang di rumah.

Saya berharap tiada Exco atau Adun yang sengaja tidak menyertai perhimpunan itu. Mungkin ada yang tidak kelihatan kerana mempunyai tugas atau alasan yang kuat. Mungkin juga mereka terlibat sebagai orang di sebalik tabir. Kita tidak harus menuding jari sehingga pihak Kerajaan Negeri atau parti menyiasat perkara ini.

Apa pun, tahniah kepada semua pihak yang terlibat. Perhimpunan semalam walaupun disekat dengan berbagai cara namun berjaya dilaksanakan dengan kekuatan mental rakyat yang bangun menentang kezaliman. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan