RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 6 Disember 2010

JANGAN LEKA DENGAN ISU KHIR TOYO...

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA Mantan MB Selangor, Khir Toyo dibawa ke mahkamah oleh SPRM berkaitan pemilikan tanah dan banglonya, seolah-olah kita ingin diberitahu betapa bersihnya kerajaan di bawah Najib. Apakah kita boleh lupa perkara yang lebih besar dari kes yang belum tentu itu penghujungnya itu? Tidak mustahil Khir Toyo nanti terlepas begitu saja, bukan tidak pernah berlaku sebelum ini dalam banyak kes yang kununnya ingin menunjukkan betapa telusnya kerajaan di bawah Umno/Bn ini.

Umpan mereka dengan menggunakan isu ketuanan Melayu, kemudiannya isu bukan Islam membaca terjemahan Al-Quran, isu TPM dari kaum Cina, dan terbaru dibawa pula cerita kisah Khir Toyo. Apakah dengan semua isu ini kita terlupa betapa kerajaan di bawah Najib sedang menindas rakyat apabila dinaikkan harga minyak petrol Ron 97, Ron 95, gula dan gas? Semasa diumumkan kenaikan harga Ron 97, Najib memberi alasan terpaksa dinaikkan kerana mengikut harga pasaran dunia.

Ada jaminan dari kerajaan sebelum ini bahawa harga Petrol terutamanya Ron 95 tidak akan dinaikkan sekurang-kurang pada tahun ini, namun menipu bukan asing bagi kerajaan di bawah Umno/Bn ini. Ron 95 tetap dinaikkan di tengah malam juga tanpa dimaklumkan lebih awal kepada rakyat. Bertambah kaya raya pengusaha stesyen minyak kerana dapat menjual minyak stok lama dengan harga baru. Begitu juga peniaga-peniaga yang dapat menjual gula dan gas stok lama dengan harga baru. Betapa cerdiknya Najib mentadbir dan menguruskan ekonomi negara ini.

Rakyat jangan terperangkap dengan isu-isu yang dibawa oleh mereka. Isu kita sekarang ialah terpaksa berdepan dengan kerajaan yang sentiasa menyusahkan kita. Tiada beza zaman Pak Lah dengan zaman Najib. Jika tahu begini, tentu lebih baik Pak Lah sahaja menjadi PM. Samada Pak Lah atau Najib, kedua-duanya mungkin orang Melayu dan mungkin dipanggil `tuan' kepada orang-orang Melayu di negara ini. Tapi, apa yang `tuan' ini buat?/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan