RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 9 Disember 2010

PERSETANKAN GAPS

Usah layan kenyataan Gaps

SHAH ALAM – Kenyataan Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps) yang mendakwa Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ‘asuh rakyat Selangor jadi ganas’ tidak perlu dilayan.

Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin berkata, umumnya rakyat Selangor perlu melihat niat sebenar Gaps mengeluarkan kenyataan tersebut, begitu juga menghantar memorandum pada hari sama dengan Kerajaan Negeri.

Menurutnya, niat Gaps ternyata berbeza dengan niat Kerajaan Negeri yang mengadakan perhimpunan aman membawa aspirasi rakyat dan keperitan yang dialami rakyat.

“Kita tengok Gaps pula yang menghantar memorandum berbaur politik untuk memburukkan Kerajaan Negeri.

“Malah Gaps menggunakan Istana untuk kepentingan politik mereka dan mereka ke sana hendak mengganggu perhimpunan kami di sana. Jadi, kita tidak payah layan kenyataan itu,” katanya.

Bagaimanapun katanya, Kerajaan Negeri berusaha menyampaikan hasrat rakyat yang tidak mahu menggunakan khidmat penswastaan yang begitu mencengkam kebajikan pengguna air di Selangor.

“Kita mengadakan perhimpunan aman ‘Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat’ dengan surat kebenaran, malah empat kenderaan termasuk Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Exco Kerajaan Negeri dibenarkan masuk ke pekarangan Istana Negara.

“Kita menyerahkan memorandum tersebut kepada Yang Di-Pertuan Agong supaya baginda dapat menyampaikannya kepada Kerajaan Persekutuan berhubung isu penswastaan air ini,” katanya./Sinar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan