TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Khamis, 6 Januari 2011

`KHINZIR DI BAWAH KOPIAH' JAWAPAN BUAT YB ZUL KULIM

Oleh: WFAUZDIN NS
Justify Full
EMOSI sungguh MP Kulim YB Zul `firaun besar' di dalam penulisannya tentang hasrat Kerajaan Negeri Selangor untuk meminda Undang-Undang Tubuh Negeri berkaitan hak Sultan Selangor. Aku malas nak link kan tulisan di dalam blog YB Zul itu, sesiapa yang bodoh dan tidak boleh berfikir lebih baik tidak membuka blognya.

Beliau menyebut hasrat Kerajaan Negeri Selangor untuk mengembalikan kuasa kepada Sultan Selangor ibarat `ada khinzir di dalam Yong Taw Foo'. Pada aku tiada masalah kalau orang Cina yang bukan Islam memakan Yong Taw Foo yang mempunyai khinzir dan Yong Taw Foo itu pun memang makanan kegemaran kaum Cina.

Apabila meneliti hujah YB Zul `firaun besar' ini di dalam blognya, aku juga merasakan seperti `Ada Khinzir Di Bawah Kopiah' YB Zul. Semua perkara yang beliau tuduh ke atas Kerajaan PR di Selangor, semuanya mahu dilibatkan dengan DAP. Kununnya, apa yang berlaku berkaitan perlantikan KSU Selangor pun adalah kerana hasutan DAP. Aku juga boleh tuduh apa yang YB Zul `firaun besar' ini perkatakan berkenaan PR adalah hasil hasutan parti sekular sekutu Apco itu. Sepatutnya sebagai seorang Peguam walaupun kadangkala `pembawa fail dan beg' sahaja, beliau harus membawa hujah dan fakta bagi membuktikan bahawa sememangnya DAP yang menghasut Kerajaan PR Selangor selama ini. Jelas, beliau bukan peguam yang baik jauh sekali seorang MP yang berkaliber.

Sebenarnya, YB Zul Kulim buat kecoh membabi buta adalah dengan harapan agar rakyat terutamanya di Kulim Bandar Baru lupa bahawa beliau adalah MP yang tidak direstui oleh majoriti pengundi di situ. Beliau ingin menutup malunya kerana masih menebal muka berada di kerusi yang tidak diredhai itu. Beliau hanya berani bercakap seorang diri, berdepan dengan media yang sepencacai sepertinya sahaja. Apabila dicabar berdebat oleh MP Shah Alam dari PAS, YB Khalid Samad maka kecut dan memulas perutnya. Percayalah, inilah penggal terakhir buat `firaun besar' ini menyondol bagai khinzir. Selepas ini, beliau akan `disembelih' oleh para pengundi di Kulim Bandar Baru dan diletakkan di bawah Yong Taw Foo.

Nasihat aku buat beliau, sebelum menyongkar `khinzir di bawah Yong Taw Foo', beliau mesti sedar di `bawah kopiahnya juga terdapat khinzir'./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. aduh...lepas ni kena la hati2 mkn yong tau fu lak...tapi saya puji zul kulim...walau pun dia dah jadi bebas dia masih tahu niat dan rancangan jahat pembangkang..mesteri betul..dia boleh tahu niat jahat sahaja tapi niat baik hanya pada UMNO,MIC dan MCA saja yang baik...tapi saya minta dia hati2 agar kuasa psikik dia tu digunakan sepuasnya...sebab dia ni antara yg terpilih tau...nanti PRU13 dia dah tak masuk TV & Paper sbb dah kalah teruk...Cayok2...harap dia tau juga maksud2 ayat2 lazim dalam solat...kang tersalah sebut lak..batal solat tau..

    BalasPadam
  2. wan yang hang dok layan komen anak haram jadah tu buat apa.
    hampa yang tak ada kena mengena dengan babi ni jangan masuk campok.
    aku maki dia pasai dia tipu aku dan keluarga aku.undi aku untuk pkr yang dia wakil waktu tu,bukan untuk batang tubuh dia.
    dia ni jenis munafik paling besar.hampa ingat tak ada yang hantam dia,tapi simunafik ni mana berani post semua komen yang hantam dia.
    akhirnya betoi lah wan,bawah kopiah dia tua ada taik anjing campur taik babi

    BalasPadam
  3. melayu benci dengan melayu sebab politik , tamak dengan kuasa dan wang .... cina DAP yang bersorak ..... kita semua dapat apa ???? cuma ada rasa benci sesama sendiri yang menebal dalam hati

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini