RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 22 November 2010

JANGAN GELAR MEREKA `KELING', MEREKA CUMA MABUK TODI SAJA

Oleh: WFAUZDIN NS

RAMAI yang bengang bila ada puak yang tidak kena mengena dengan parti buat kecoh pasal pemilihan di dalam PKR. Peliknya, ramai di antara mereka berkulit `gelap' dan bercakap macam orang mabuk todi. Saya tidak bersetuju mereka yang berhimpun itu digelar `Keling' kerana kita bimbang mereka yang ikhlas dan setia kepada parti akan terasa hati. Baca di sini.

Mereka tahu, aksi mereka akan dirakamkan oleh TV3 dan pasti esoknya akan terpampang berita mereka `mabuk todi' itu di dalam akhbar pencacai pujaan Zaid Ibrahim. Itulah yang mereka mahu sebenarnya, bukan kerana parti pun sebab ketuanya pun sudah disepak keluar dari parti. Bukan mudah mahu keluar muka di dalam TV3, siap dapat diwawancara lagi. Mengapa TV3 tidak mewancara DS Anwar, Presiden PKR atau pun Saifuddin Nasation selaku Setiausaha Agung PKR? Setidak-tidaknya TV 3 boleh mewancara Pengerusi JPP sendiri untuk menjawab segala persoalan berkaitan pemilihan PKR?

Mengapa si mabuk todi itu yang ditemubual setiap hari? Ini membuktikan TV3 bersekongkol dengan si pemabuk todi itu untuk menghancurkan PKR. Inilah yang dimaksudkan oleh DS Anwar semasa berucap di dalam Rapat Perdana di MBSA Shah Alam malam kelmarin iaitu musuh atau pengkhianat parti yang tidak mempunyai adab. Mereka bukan tidak tahu agenda TV 3 atau Utusan, tetapi demi inginkan publisiti murahan mereka sanggup lakukan.

Nasib baik tidak ramai yang terikut dengan perangai `pemabuk todi' berkulit gelap yang setiap hari berhimpun. Masih ramai lagi yang tahu bagaimana untuk melakukan protes atau kritikan kepada parti mengikut cara dan adab. Seperti yang saya katakan tadi, ahli yang telah dipecat dari parti ini bukannya ikhlas untuk menegur parti tetapi kerana dendam kesumat mereka. Kita cabar mereka bertanding di dalam PRU nanti dan berdepan dengan PKR jika mereka rasa mereka hebat sangat./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan