RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 12 November 2010

CHEGU BARD PECAH PERUT DENGAN SMS INI !!


Oleh: WFAUZDIN NS

FITNAH terhadap Chegu Bard masih berjalan walaupun di hujung saingan. Ada SMS berbunyi "Tolong kempen Shamsul, Ketua AMK dan Jonah, Timb Ketua AMK. Jika Chegu Bard menang anasir Zaid akan menular dalam parti". Maka, Chegu Bard pun ketawa, kah...kah...kah...! apabila diforwardkan mesej tersebut.

Alahai, betapa punya bankrup idea puak-puak ni. Saya tidak percaya ini angkara Sdr Shamsul atau atas arahannya. Mungkin ini kerja puak-puak yang terlalu taksub menyokong beliau atau dari mana-mana pihak yang sengaja mahu mengambil kesempatan di atas apa yang terjadi kepada Dato Zaid. Tidak mustahil juga dari golongan yang ingin melaga-lagakan Chegu Bard dengan Sdr Shamsul.

Apa pun saya simpati dengan nasib yang menimpa Chegu Bard. Beliau sejak dari awal lagi sebelum mengistiharkan diri untuk bertanding sudah ada cerita-cerita buruk tentangnya. Cerita kununnya beliau pasti menang semata-mata beliau ada hubungan kekeluargaan dengan DS Anwar. Termasuk juga cerita tentang Chegu Bard mendapat wang jutaan ringgit ditaja oleh tokoh tertentu untuk menarik kempen dari AMK menyokong tokoh berkenaan.

Dan, banyak lagi cerita-cerita fitnah tentang Chegu Bard yang anda boleh baca di blog beliau atau di Sharp shooter.blogspot. Pada saya samada Chegu Bard berada di kem Zaid ataupun Azmin mahupun berada di tengah-tengah, ketokohan Chegu Bard amat saya kagumi dan wajar beliau diberi peluang untuk memimpin AMK.

Justeru itu, marilah kita bersama mengangkat anak muda ini ke persada yang lebih tinggi di dalam parti. Saya yakin dengan Chegu Bard sekiranya beliau menjadi Ketua AMK, sudah pasti keraguan beberapa pihak terhadap Azmin yang mungkin ditabalkan menjadi Timbalan Presiden PKR akan berakhir. Ini adalah kerana keberanian Chegu Bard mampu mengawal peri laku pemimpin atasan di dalam parti disebabkan tiada sikap `ampu sana sini' di dalam perjuangan beliau. Sebab itulah, Umno amat bimbang jika Azmin memenangi jawatan Timbalan Presiden Umno manakala Chegu Bard pula menjadi Ketua AMK. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan