TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Rabu, 10 November 2010

SEDIH BILA MUSTAFA BANTU ZAID UNTUK `ROBOHKAN RUMAH' HASIL AIR MATA RAKYAT

48 jam tempoh diberi oleh Sdr Mustafa Kamil Ayub, seorang calon Timbalan Presiden PKR yang ditolak oleh ahli-ahli Cabangnya sendiri kepada PKR untuk membatalkan pemilihan PKR yang sedang berjalan. Dakwaannya sama seperti Zaid, iaitu pemilihan yang berjalan sekarang tidak berlaku adil. Aku rasa terlalu lama masa 48 jam itu, bukankah lebih baik kasi masa 1 jam sahaja?

Bukan susah sangat nak batalkan, hanya SU Agung PKR umumkan saja tak sampai pun 3 minit rasanya. Aku pun tak tahu mengapa Sdr Mustafa Kamil mendapat `penyakit' yang sama seperti Zaid. Jika Zaid yang berkelakuan begitu aku tak pelik pasal Zaid ni dari awal lagi berputar-putar cakapnya. Cuba semak balik semua kenyataan Zaid bermula dari beliau diterima masuk dalam PKR sampai sekarang. Sdr Mustafa Kamil ni tokoh harapan aku kalau Azmin tidak dipilih menjawat jawatan Timbalan Presiden PKR, tapi bila tengok perangai beliau sekarang fahamlah aku mengapa beliau tidak dipilih di Cabangnya sendiri.

Sejak semalam dan hari ini, `kenyang perut' media-media pencacai termasuk media yang bawa cerita Zaid minum arak, kaki judi dan sebagainya sewaktu PRK Parlimen Hulu Selangor itu dengan cerita yang keluar dari mulut Zaid dan Sdr Mustafa. Aku kesal Sdr Mustafa boleh hanyut sebegitu jauh angkara nafsu dan kuasa. Aku tidak ralat jika Zaid bersikap demikian kerana latarbelakang Zaid yang kita semua tahu.

Sdr Mustafa Kamil beri tempoh 48 jam kepada parti, jika tidak tindakan tegas akan diambil. Terasa nak ketawa pun ada tetapi lebih kepada simpati aku kat Sdr Mustafa. Cara percakapannya tidak langsung melambangkan beliau orang lama di dalam PKR. Bagaikan seorang `Presiden' lagak cakapnya sampai memberi `ugutan' akan mengambil tindakan tegas. Hebat Sdr Mustafa sekarang ini.

Maka, berkumpullah Sdr Mustafa di rumah Zaid menandakan `persahabatan' terjalin untuk sama-sama musnahkan `rumah' yang dibina dari air mata rakyat.
Tidak hairan jika Zaid yang ingin musnahkan `rumah' yang kita bina dengan berbagai dugaan dan rintangan sekian lama kerana Zaid baru saja `basuh kaki' masuk ke `rumah' kita itu. Peduli apa dia mahu runtuh atau terbakar `rumah' itu. Tapi, tergamak Sdr Mustafa ikut sekali? Bukankah beliau juga sama-sama bersusah payah bersama Azmin dan ramai lagi untuk membina `rumah' ini? /wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. mari kita tengok siapa yg kena...suara rakyat suara keramat...pepatah TT kalau pilihanraya boleh mengubah sgalanya dah lama ia diharamkan...mari kembali ke jalan raya...

    BalasPadam
  2. Aku pernah dengar didalam kuliah,banyak tok guru kata,untuk menghancurkan manusia biasa,syaitan label private saja akan melakukannya,tetapi untuk melingkop imam orang berilmu,Jenderal syaitan akan ambil alih tugas private tadi.
    Adakah Zaid=Jenderal Syaitan,fikirlah sendiri

    BalasPadam
  3. Rakyat pun dah tak kisah rumah pkr nak roboh ke, hancur ke. Dah malas nak ambil tau. Kalau rumah pkr tertegak atas kronism pun tak ada makna juga. Serupa dgn umno. Rakyat benci umno sb kronism lepas tu rakyat nak sokong pkr yg mengamalkan kronism juga? Rakyat diperbodohkan oleh umno lebih setengah abad, kemudian rakyat membenarkan mereka diperbodohkan oleh pkr juga? Rakyat jadi confius nak sokong siapa dah. Dulu aku bertekak mempertahankan pkr & pas dgn kwn2 aku yg menyokong umno. Mereka kata lebih baik teruskan menyokong umno sb hujah mereka siapa pun memerintah sama saja. Amalan buruk dah jadi budaya di malaysia ni. Aku menyanggah kata2 mereka. Aku kata belum cuba, belum tau. Rupa2nya kata2 mereka ada kebenarannya. Dah ada kuasa sikit baru boleh nampak true color dia org. Baik pas, pkr atau umno. Sama saja. Terus terang ckp antara pas, umno, pkr dan dap, aku lebih suka cara dap memerintah. Dia org buat kerja utk rakyat. Tak bnyk politiking dalaman. Cuma bnyk diserang oleh umno saja. Pas & pkr terlalu bnyk berpolitik. Itu beza cina dgn melayu.

    BalasPadam
  4. mustafa kamil tu pun berpakat2 dgn dr asri, zaid ibrahim juga utusan utk menjatuhkan anwar..we call them as "Trojan Horse"..tidak lupa juga kepada si seiful, si rahimi, si rasid..

    sape lagi?

    yg tak lain tak bukan, adalah Najib dan ROsmah, serta seluruh ahli BN dan UMNO..

    mcm mana diorg boleh control anu nuar supaya tak membontot gay aku tak tau la..yg pasti, ini mmg konspirasi..

    BalasPadam
  5. hoi orang gila dah mai time dia.09:53,dia ni gila apa?...gila bontot,kami kata gila jubok

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini