TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 8 November 2010

ZAID MASIH PUNYAI PELUANG, BLOGGER JANGAN MERACAU TIDAK TENTU PASAL

ADA Blogger marah-marah bila Timbalan Presiden PKR Dr Syed Hussin menyebut terdapatnya Blogger dan media yang menjalankan tugas Umno untuk menghancurkan parti. Seperti makan cili terasa pedas lagaknya Blogger yang marah-marah itu. Blogger ini sentiasa mencari jalan untuk menyalahkan JPP dan juga Setiausaha Agung PKR, bahkan termasuk menyalahkan DS Justify FullAnwar kununnya tidak berlaku adil menjalankan pemilihan di dalam parti sekarang.

Di sebalik kecaman terhadap JPP termasuk kecaman terhadap DS Anwar, lebih-lebih lagi fitnah berbagai bentuk terhadap YB Azmin, Alhamdulillah, ahli-ahli masih lagi waras untuk mengenali siapa di belakang Blogger ini. Sehingga ke satu tahap Blogger yang terlalu fanatik terhadap Zaid Ibrahim ini menyarankan jika perlu gugurkan DS Anwar dari memimpin PKR, maka lakukan sahaja kerana DS Anwar bukan `maksum' katanya. Kita juga mahu tahu siapa pula yang mereka mahu untuk menggantikan tempat DS Anwar ini ? Siapa orangnya yang `maksum' itu? Zaid Ibrahim kah?

Semua orang bersetuju agar pemilihan kali ini berjalan dengan telus dan adil. Tidak ada gunanya YB Azmin menang jika kemenangannya berunsurkan rasuah atau sikap berat sebelah oleh parti. Begitu juga tidak guna Zaid Ibrahim menang kerana berita fitnah yang dijaja untuk menjatuhkan YB Azmin. Blogger ini memberi amaran agar parti tidak memperlekehkan Blogger sepertinya kerana orang seperti beliaulah yang banyak membantu parti sejak awal lagi katanya. Adakah Dr Syed Hussin memperingatkan kita agar tidak mempercayai Blogger `tukang karut' ini maka bererti Dr Syed Hussin memperlekehkan kesemua Blogger? Jangan terasa kawan, Dr Syed Hussin hanya mengingatkan agar ahli menjauhi Blogger atau media perosak parti yang menulis cerita tahyul. Itu saja, jangan terasa jika tidak melakukannya.

Saya amat gembira jika pemilihan parti dilakukan semula sekiranya terbukti ada berlaku salah laku sepanjang pemilihan ini. Tetapi jika semata-mata untuk memenuhi hasrat mereka yang terang-terang tidak berpuas hati kerana calon yang disokongnya tidak mendapat undi yang mencukupi, lebih baik parti tidak melayaninya. Jika kita terus melayan puak seperti ini, akan ada lagi tuduhan dari puak yang satu lagi kerana tidak berpuas hati. Sampai bila pemilihan ini harus dibuat berulangkali?

Setiausaha Agung Parti telah pun menjawab apa jua yang ditimbulkan, namun ada yang tidak berpuas hati. Mereka tidak puas hati kerana Setiausaha Agung tidak menjawab isu yang tidak wujud, lebih tepat lagi sebagai fitnah atau persepsi semata-mata. Oleh yang demikian, biarkan saja mereka merapu dengan tuduhan dan hayalan mereka.

Apa yang penting, parti mesti fokus dengan pemilihan ini secara telus dan adil. Jika ada aduan beserta bukti yang kukuh, maka siasatlah dengan adil. Sekiranya keadilan telah dilaksanakan, terimalah apa jua keputusan yang dibuat oleh ahli-ahli kerana mustahil kita akan mempunyai tokoh yang `maksum' untuk memimpin parti ini menuju ke Putrajaya./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. ayo yo! merajuk pula orang tua ni,
    macam dr. Madey, siapa yang nak pujuk?. bagaimana dgn zoonordin?.
    Kita nak tanya, adakah si zaid ini masuk PKR kerana nak jawatan Tim Presiden?. Kalau tak dapat jawatan tersebut zaid akan merajuk dan meracau.
    Zaid mesti sedar siapa beliau?. baru masuk dua tiga hari dalam PKR, nak dakap gunung, mana orang percaya. Tengah orang meredah hutan dan memijak duri untuk menghidupkan PKR, dimana si Zaid ni?. Sejak beliau bersaman dgn PKR, apakah jasa dan sumbangan beliau untuk melebarkan PKR?.
    Kalau beliau menyertai mana-mana parti kerana nak jawatan Tim. Presiden, susahlah dunia ini. Hanya jawatan Mursyid am dan Tim, mursyid am PAS yang tidak dipertandingkan, tapi mustahil majlis syura PAS ingin menghadiahkan jawatan tersebut kepada Zaid.
    Kalau nak sesuatu jawatan dalam parti mesti bertanding, kalau kalah kita merajuk, ini adalah perangai kebudak-budakan. Kalau kita kalah, kita tuduh semua orang bencikan kita, kita tak pernah fikir kenapa orang menolak kita.
    Nasib baik zaid tak menang jawatan tim. Presiden PKR, kalau beliau menang, parti PKR akan jadi parti budak-budak. Dahlah PKR penuh dengan para katak, terpaksa pula dipimpin budak-budak. Kesian aku pada Anwar, ibarat "rebah dipintu pagar putrajaya".

    BalasPadam
  2. Zaid ni dulu aku guna BERAMBUSSS tp skrg aku rasa BANGGGSAT agak manis.Silap DSAI jg krn terus letak pendatang UMNO ni di tempat selesa dan makin rasa dia sorang la betul.Kpd DSAi,lupakanlah pendatang2 UMNO ni,mereka bergembira semasa saudara dlm penjara dan bila kem mereka dah tinggal gusi barulah nak "berjuang",padahal tunggu tahta baru.Saifuddin,Azmin ni dari dulu lagi merasa manisnya berjuang tp aid yg bru langkah muka pintu dan minta hidangan nasi briyani gam.
    Kpd peminat2 Zaid,kau orang perhati sendiri la,skrg kau semua dah termakan "agenda suci" Zaid dan tu yg buat dia besar kepala."BERPRINSIP" taik kucing!!!Klu betul berprinsip.dr dulu lg dah ke jln raya tp dia duk mewah dlm istana.Dr tak nak bertanding ke Ghafar Baba,dr beri laluan ke angkat Izah.Takda kepimpinan partiyg lepas dr mulut budu+alkohol ni,keputusanparti tak boleh ikut,mesy taknak dtg dan mesti dengar ckp dia.Klu dah jd timbalan nanti,PR kena dengar ckp dia.Pooorahhh!
    Woi Zaid,keadilan bkn hanya nak letak DSAI jd PM,yg ko gabra sgt ngapa?Klu jadi 16 Sept dulu, Tg Razaleigh yg naik dulu bkn DSAI tp klu DSAI sekali pun,ko nak marah apa?
    Jasa ko paling besar yang baru melangkah rmh keadilan ni ialah huru-harakan parti dan para blogger PR.Dah nak kalah mula buat hal lg.Boleh BERAMBUSSSSSSSSSSS

    BalasPadam
  3. Tambah sikit lg bro,sejahat-jahat Mahathir pd kami,jahat lg kau Zaid.Kau musnahkan kami dr dalam.Bertepuk sorak Ezam ,Zul Kulim dan yang sewaktu dengan mereka.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini