RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Jumaat, 12 November 2010

ISU MURTAD - ZUL KULIM SALAHKAN PKR DAN PAS PULA? KERAJAAN BN TIDAK SALAH

Oleh: WFAUZDIN NS

YB Zul Kulim `firaun besar' masih lagi belum sembuh dari penyakit `gila babi'nya. Sebelum ini beliau menuduh `PAS menghalalkan babi kepada anak-anak orang Islam', di mana isu ini mengakibatkan seorang MP dari PAS diperintah keluar Dewan Parlimen. Atas isu yang ada kaitan, kali ini Zul Kulim di dalam blognya cuba menuding jari kepada PAS dan PKR di dalam isu murtad.

Petikan tulisan di dalam blog beliau berbunyi, "Kontroversi budak bernama Basil Anak Beginda membawa sosej babi di Sekolah St. Thomas baru-baru ini bertukar menjadi isu lebih besar apabila media melapurkan bapa budak tersebut, NOR AZMAN BIN ABDULLAH @ BEGINDA membuat pengakuan bahawa sebenarnya beliau sudah murtad daripada Islam!!!"

Kemudiannya, beliau mengajukan persoalan berikut kepada PKR dan PAS;

"Dari segi politik, saya mahu tahu:

1. apakah pendirian kepimpinan dan ahli akar umbi PKR dengan status murtad Nor Azman Abdullah ini?; 2. apakah pendirian kepimpinan dan ahli PAS dengan murtadnya Nor Azman Abdullah ini; apakah mereka meredhoinya?"
Persoalan bodoh Zul Kulim ini tidak perlu dijawab oleh sesiapa kerana beliau sendiri tahu jawapannya jika penyakit `gila babi'nya itu sudah pulih. Isu Murtad sudah lama diperjuangkan di dalam negara ini sehinggakan ada Ulamak yang di`gam' oleh kerajaan Umno/Bn kerana terlalu aktif berbicara tentang isu ini. Mengapa Murtad masih tidak dapat diatasi? Zul Kulim tahu jawapannya melainkan beliau telah lupa siapa yang bertanggungjawab setelah beliau `berbulan madu' bersama Najib di luar negara.

Beliau sendiri dahulu terkenal dengan perjuangan untuk mengatasi masalah murtad ini, tetapi di mana suara itu sekarang? Jika dahulu suara beliaulah yang sering menyalahkan Kerajaan Pusat di atas kegagalan mengatasi isu ini, kini beliau menuding jari kepada PKR dan PAS untuk menjawab isu Murtad yang beliau sebutkan itu.

Hasil daripada tulisan beliau di dalam blognya itu, maka sahih lagi nyata bahawa Zul Kulim kini tidak mampu lagi memperjuangkan isu Murtad kerana mendapat badi `berkawan' dengan Najib serta Rosmah. Apabila beliau tidak mampu, maka jalan paling mudah untuk mengampu Najib adalah dengan meletakkan tanggungjawab itu kepada PKR dan PAS. Lihat, inilah akibatnya bila kita berkawan dengan orang jahil, maka jahillah jadinya./wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan: