TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Rabu, 10 November 2010

ZAID DISOKONG BLOGGER KERANA ZAID TIADA PUBLISITI? BETUL KE?

Terbaca aku kat blog rakan orang kuat PR mungkin khususnya orang kuat PKR. Setiap postingnya sejak kebelakangan ini sememangnya seperti pro Zaid Ibrahim. Itu tidak menghairankan kerana blog aku ini pun pro Azmin dan Chegu Bard. Biarpun ada yang berkata Chegu Bard bukan `team' Azmin, namun aku yakin dengan kata-kata Chegu Bard bahawa beliau tiada `kem' dan menganggap pertandingan ini adalah pertandingan adik beradik.

Lagi pun blog ini blog aku, maka tentulah aku akan lahirkan siapa yang aku sokong. Kebetulan pula aku adalah penyokong PR samada PKR mahu pun PAS. Aku kurang menulis pasal DAP, tetapi aku gembira bila DAP pun sokong PAS. Mulanya aku berpendirian bahawa aku menyokong Azmin tidak bererti aku tidak suka Zaid jauh sekali Sdr Mustafa Kamil. Andainya Zaid menang juga, aku nekad akan menerima keputusan itu walaupun harapan aku jika Azmin tewas, Sdr Mustafa Kamil akan menang. Itu dulu.

Sekarang aku berubah pendirian kerana Zaid telah tunjukkan siapa dia sebenarnya di dalam PKR. Bukan kerana Zaid kritik parti atau pemimpin, tetapi aku tidak boleh bersekongkol dengan beliau yang tunjuk hebat meminta Anwar dan Azmin keluar dari politik. Lebih aku tidak boleh terima sehingga nak termuntah apabila Zaid mengaku beliau boleh menggantikan tempat Anwar. Itu lah sebabnya Zaid kini aku iktiraf sebagai `musuh' walaupun dia masih menebalkan muka berada di dalam PKR. Aku berdoa agar Zaid tinggalkan PKR dan tubuhkan partinya sendiri untuk menilai sejauh mana beliau boleh bertahan.

Buat Sdr Mustafa, aku rasa terlalu lama masa 48 jam itu untuk beliau `ugut' parti. Patutnya memadai 1 jam atau separuh hari sudah cukup untuk beliau melihat samada parti ini bersedia atau tidak `melutut' dengan kemahuan tokoh lama yang tewas di Cabangnya sendiri itu.

Ada teman menulis di dalam blognya mengatakan beliau `terpaksa' mempertahankan Zaid kerana Zaid tidak diberi ruang di dalam media kepunyaan parti seperti Suara KeADILan. Berapa kerat yang baca akhbar parti ini yang sudah berbulan aku sendiri tidak jumpa di pasaran akibat digantung permit? Melucukan bagi aku alasan beliau itu. Sebenarnya Zaid lah calon yang paling hebat mendapat publisiti dari media perdana seperti Utusan, TV3 dan RTM sejak kebelakangan ini. Semua kata-kata Zaid mendapat `high light' dari media pencacai itu. Berita untuk Azmin? Jangan harap melainkan yang buruk-buruk sahaja. Zaid pada pandangan media pencacai ini sudah sama seperti `firaun besar' dari Kulim Bandar Baru kalaupun tidak seperti Ezam sesumpah yang amat laku suara mereka. Kalau tak percaya tonton berita hari ini atau baca akhbar pencacai hari ini, mesti ada cerita yang mereka kutip dari mulut Zaid.

Azmin amat ketinggalan dari segi publisiti. Media alternatif tidak banyak membantunya, jauh sekali media pencacai kerana media pencacai ini hanya layak buat si pencacai sahaja. Jadi, hujah teman aku tu hujah yang dangkal semata-mata untuk melindungi dirinya dari diketahui sebagai penyokong tegar Zaid dan anti azmin, Itu saja./wfauzdin.blogspot.com

4 ulasan:

  1. Salam sedara..

    Saya rasa ASD tu tulis Suara Keadilan Online.. bukannya Suara Keadilan..

    Cuba baca ni..

    "Kalau diperhatikan Blog aku ini banyak menyiarkan artikel berkaitan Dato Zaid ini hanya kerana aku sedar kebanyakkan yang menjenguk blog yang tidak seberapa ini adalah Ahli PKR yang bila mereka menjenguk Suara Keadilan Online mereka jarang melihat artikel mengenai Dato Zaid yang jelas tidak adil buat seorang Ahli PKR yang diangkat sebagai pemimpin oleh Ahli PKR sendiri yang bertanding dalam Pemilihan ini.."

    Siapa dangkal?

    BalasPadam
  2. Saya sukung Tuan Blog.
    Datuk Zaid baru 8 bulan datang rumah PKR dah la tu kalah la pulak di Hulu Selangor. Tak dpt publisiti aku tengok bekati dalam list yg sokong atau bagi "hin" kat dia. Tambah pula utusan dan media BN pun sukung dia. ALIH alih nak jawatan no,2 Alih-alih nak halau anwar-azmin blah dari PKR. Ini tokoh yg dibanggakan oleh beberapa blogger.
    Aku harap Zaid blah jer dari PKR dan tubuh parti leberal Mesia then jadi komponen BN...dpt ler jadi presiden pati ataupun Lawan pak berahim jadi presiden Perkasa....ok gak.

    oleh
    Hancoo
    bg sarai

    BalasPadam
  3. biar ahli sikit, tapi ahli yg berkualiti. baru beberapa bulan joint pkr dah buat taik. Silap DSAI juga, bila ada nama terus lantik jadi ketua. tapi tak apa pengajaran kepada DSAI. untuk calun2 PRU13 nilai dari sekarang, calun biar tak ada nama tapi jujur kepada parti. saya bukan ahli pkr tetapi tetap menyokong perjuangan pkr... masih ramai di luar yg menyokong perjuangan pkr ..

    cucu tok .....

    BalasPadam
  4. Sokong Tuan Blog.. Zaid bukannya hebat dan namanya mula bersinar setelah meyertai PKR.. Zaid seorang yang gagal dalam politik dan kehadirannya banyak menimbulkan masalah kepada parti samada PKR mahupun UMNO.. Tujuannya semata2 mahu jawatan dalam parti. Eloklah kalau Zaid keluar PKR @ pecat saja Zaid dari PKR.. itulah yang terbaik untuk parti

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini